سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری، ارتباط و تعاملات بسیار خوبی با آنان در جهت بهبود روند شهرسازی و کاهش تخلفات ساختمانی برقرار کرده است.

مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک کنفرانس خبری، با بیان این مطلب از وضعیت نامناسب ساخت و ساز و تعداد بالای تخلفات ساختمانی در یزد اظهار نگرانی کرد و گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌هایی که در حوزه ساختمان و نظام مهندسی پیش روی استان یزد است، خطر زلزله و عدم برخورداری ساختمان های استان یزد از استانداردهای لازم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با ابراز تاسف از روند خلاف سازی ها، خاطرنشان کرد: قطعا اگر تخلف سازی برای مردم ارزان‌تر تمام شود، باید آماده مشاهده افزایش تخلفات در سطح شهر باشیم. وی بر تقویت تعاملات شهرداری با نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: تعاملات طرفینی در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه در دوره جدید شهرداری و شورای شهر، ارتباطات بسیار خوبی بین شهرداری و نظام برقرار شده است.

مهندس فرشید در بخش دیگری از سخنانش موضوعاتی مانند جلوگیری از ساخت و ساز دو نقشه ای، اصلاح روند شهرسازی ، سیما و منظر شهری، مصرف بهینه انرژی در ساختمان‎‎ها، بحث خدمات جانبی نظارت گاز و ارت(سیم سوم) و نیز تفکیک آپارتمان‎‎ها را از محورهای مهم مورد توجه سازمان ذکر کرد.

وی فرهنگ سازي و اطلاع رساني را ضرورتي اساسي براي رسيدن به شهر سالم و ایمن توصيف كرد و گفت : مهندسان تمام رشته ها از جمله شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در جهت بهبود سیما و منظر شهری و رفاه عمومی شهروندان در حوزه ساخت و ساز سهیم هستند. سازمان نظام مهندسي ساختمان علاوه بر آشناسازي مردم به مقاوم سازي و رعايت مقررات سازه اي، به صرفه جويي انرژي و عايق كاري ساختمان ها در جهت كاهش هزينه هاي جاري آن ها در زمان بهر ه برداري توجه ویژه دارد .

فرشيد گفت: در جهت ايمني ساختمانها سعي خواهيم كرد کارگاه های ساختمانی را بطور پيوسته و دوره اي بازديد و براي جلوگيري از مشكلات سازه اي، آتش سوزي و يا حوادث آسانسور و مشابه آنها نظارت كنيم. وي افزود: ايمن سازي ساختمانها و پايداري ساختمانهاي موجود درصدر برنامه هاي اين سازمان است و تمام برنامه ریزی ها براين محور طراحي و اجرا مي شود .

وی از توجه سازمان به قشرهاي كم درآمد ياد كرد و اختصاص يارانه به مالكان كم درآمد، ارائه تخفيف ها ونيز تقسيط بدهي آنان را از جمله اين اقدامات برشمرد .

در این کنفرانس خبری 2 ساعته افزون بر 30 نفر نمایندگان جراید، مطبوعات، خبرگزاری های استانی و کشوری حضور داشتند و در رسانه های خود ابعاد مختلف مطالب مطرح شده در این کنفرانس را پوشش دادند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا