استاندار یزد با تأکید بر لزوم جلب رضایت‌بخش خصوصی سرمایه گذار در حوزه گردشگری عنوان کرد: ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر باید موردتوجه باشد و در تصمیم‌گیری‌ها طوری اقدام شود که بخش متضرر نشود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه یک‌شنبه 24 دی‌ماه 96، نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد (نوروز 97) به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرمانداران و جمعی از اعضای این ستاد در محل تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست با تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه نفت‌کش سانچی اظهار داشت: کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد باید با دقت جلسات را تشکیل بدهند و خدمات بهتری را ارائه کنند.
وی با تأکید بر رعایت زیباسازی شهرها از سوی کمیته عمرانی و همکاری شهرداران ادامه داد: استان یزد امسال به دلیل ثبت جهانی با سال‌های قبل تفاوت دارد و انتظارات گردشگران داخلی و خارجی نیز بیشتر شده است.
استاندار یزد بابیان اینکه یزدی‌ها همواره به خوش‌نامی، دین‌داری و فرهنگ غنی شهره بوده و هستند، تصریح کرد: بخش خصوصی و دولتی باید رفتارهایی را بروز و ظهور دهند که این برداشت همواره تقویت شود ضمن اینکه مواردی ازجمله سلامت مواد غذایی، نظارت بر قیمت‌ها، خدمت‌رسانی سریع در حوادث رانندگی و نظارت‌ها به‌طورجدی موردتوجه باشد.
وی با اشاره به نقش حساس دانشگاه علوم پزشکی درزمینه نظارت بر سلامت مواد غذایی برای گردشگران افزود: به‌موقع رسیدن گروه‌های امدادی در بروز حوادث ناگوار نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا از تلفات ناشی از حوادث کاسته شود.
زمانی قمی نقش کمیته حمل‌ونقل در ستاد اجرایی خدمات سفر را بسیار حساس ارزیابی کرد و اظهار داشت: اعضای این کمیته با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مأموران انتظامی برای رفع نواقص و نصب تابلوهای هشداردهنده به‌منظور بهبود امنیت در جاده‌ها اقدام کنند و گزارشی از روند فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی محل اسکان مسافران نوروزی اضافه کرد: لازم است با هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها به‌منظور استفاده احتمالی از این فضاها برای اسکان گردشگران هماهنگی صورت گیرد و در راستای بهبود وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مراکز خدماتی اقدام شود.
استاندار یزد با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در ارائه خدمات به مسافران نوروزی و ساماندهی امور عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیار خوبی هستند که توانایی اجرای بسیاری از امور رادارند و تصمیمات خوبی را نیز می‌گیرند که لازم است فرمانداران و بخشداران به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: در تمامی کشورها نیز حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در بسیاری از موارد و حتی حوادث و رویدادها در کمک‌رسانی به مردم در کنار دولت مرسوم است درحالی‌که در کشور ما این فرهنگ وجود ندارد و همه انتظارات از دولت‌ها است.
زمانی قمی بابیان اینکه نگاه دولتی به جامعه باعث زیان و ضرر است عنوان کرد: مردم هم‌فکر می‌کنند که دولت قرار است همه کارها را انجام دهد و از دولت مطالبات بیش‌ازحد دارند.
وی با تأکید بر پررنگ شدن تبلیغات ثبت جهانی یزد در ایام نوروز در سطح استان و شهر یزد افزود: بر اساس مواردی که میراث فرهنگی دیده است باید اقدام کرد و از فعالیت‌های موازی و اقدامات غیرقانونی نیز پیشگیری شود.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم جلب رضایت‌بخش خصوصی سرمایه گذار در حوزه گردشگری عنوان کرد: ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر باید موردتوجه باشد و در تصمیم‌گیری‌ها طوری اقدام شود که بخش  متضرر نشود.
وی بیان داشت: دستگاه‌های خدمت رسان در ایام نوروز آماده‌باش هستند و مدیران نیز باید حضورداشته باشند و در صورت نیاز به مرخصی قطعاً باید جانشین با تمامی اختیارات معرفی کنند تا خللی درروند خدمت‌رسانی ایجاد نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا