استاندار یزد با معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هیئت عامل سازمان ايميدرو در خصوص مباحث مرتبط با معادن استان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمود زمانی قمی» روز سه‌شنبه 19 دی‌ماه در سفر یک‌روزه خود به تهران، با معاون وزير صنعت، معدن تجارت و رئيس هیئت عامل سازمان ايميدرو در خصوص موضوعات مرتبط با معادن استان و صنايع وابسته به معادن ديدار و گفتگو كرد.
استاندار يزد در اين ديدار با اشاره به اينكه استان يزد دومين استان معدني كشور است گفت: اهميت معادن در استان و جايگاه قابل‌توجهی كه در بخش اقتصاد دارند و ضرورت تقويت معادن و ارتقا صنايع وابسته به آن ايجاب می‌کند تا ارتباط مستمر و تعاملي با سازمان ايميدرو داشته باشيم.
زماني قمي، محور گفتگوهای خود با كرباسيان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هیئت عامل سازمان ايميدرو را مباحث معادن و صنايع وابسته به آنان دانست و افزود: مكاتباتي در خصوص موضوعات حق انتفاع بهره‌برداری از معادن و همچنين برخي از مسائل و مشكلات معادن از قبل انجام‌شده بود كه در اين ديدار نسبت به پيگيري آن اقدام شد.
گفتني است «ايميدرو» سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است كه به‌منظور رفع نیاز کشور به محصولات و فراورده‌های معدنی با تأکید بر بهینه‌سازی نظام اقتصادی کشور در بخش معادن و صنایع وابسته و همچنین اعمال نظارت بر استفاده از ذخایر معدنی و بهره‌برداری صحیح و از آن‌ها به‌موجب ماده 6 قانون تأسیس وزارت صنایع و معادن مصوب مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به‌منظور بررسی، تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا