مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد از امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی یزد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد؛ افضلی در تکمیل خبر گفت: با هدف آموزش و همچنین فراهم نمودن توسعه فعالیت های اشتغال برای مددجویان، تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد و اداره کل زندان هاواقدامات تامینی وتربیتی استان به امضاء رسید.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مسئولین اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد با بیان اینکه پرکردن اوقات فراغت زندانیان موجب کاهش جرایم در جامعه خواهد شد ، افزود: توسعه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال مولد و فرهنگ سازی در این زمینه باعث کاهش جرایم در جامعه خواهد شد.

افضلی تصریح کرد: بروز رسانی تجهیزات آموزشی، استفاده از مربیان آموزشی مجرب، گسترش فضای کارگاه های آموزشی، ارائه آموزش در رشته های اشتغال زا و در نهایت ارزیابی دوره های آموزشی توسط کارشناسان این اداره کل از برنامه های آموزش فنی وحرفه ای در کارگاهای جوار زندان می باشد.

مدیرکل زندان های استان یزد در این نشست با تاکید بر اهمیت و تاثیرگزاری اقدامات فنی و حرفه ای و اشتغال در زندان  گفت: آمار بازگشت زندانیانی که در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت می کنند و مشغول به کار می شوند ، نزدیک به صفر است که این موضوع نشان از اهمیت مباحث مربوط به اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای در زندان است.

رضا ذوالفعلی نژاد در این نشست که به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد، گفت:  بسیاری از بزهکاری ها ناشی از بیکاری و فقر است که در این رابطه اقدامات خوبی با هدف بکار گیری زندانیان در حوزه های اشتغال انجام شده و تعداد قابل توجهی از مددجویان در واحدهای تولیدی و اشتغال مشغول به فعالیت هستند و در کنار گذراندن دوران حبس خود، دستمزد می گیرند.

درادامه افضلی عنوان کرد: کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای صرفا برای زندانیان نخواهد بود بلکه خانواده مددجویان و حتی پرسنل نیز می توانند در قالب این تفاهم نامه از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استفاده و گواهی بین المللی مهارت دریافت کنند.

در پایان این نشست نیز مدیران کل دو اداره با حضور در زندان مرکزی، از فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی و نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بازدید نمودند .

شایان ذکر است که مرکز آموزش فنی وحرفه ای جوار زندان مرکزی یزد تحت نظارت اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان در رشته‌های آموزشی ،مهارتی مختلف از جمله اتومکانیک)تکنولوژی خودرو،تعمیرکار سیستم سوخت رسانی خودرو،موتور وگیر بکس پراید)، خیاطی مردانه، برقکار ساختمان، پرورش دهنده قارچ دکمه ای،معرق ومنبت کار چوب ،کارور تاسیسات برودتی وگرمایشی و.... فعالیت می نماید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا