یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: کلاهبرداري که با جعل کارت ملي و مدارک هويتي فرد ديگري ،خود را تاجر برنج معرفي و مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون ريال از يک مغازه دار کلاهبرداري کرده بود توسط پليس آگاهي استان يزد دستگير شد.

به گزارش یزدفردا: رئيس پليس آگاهي استان يزد درباره جزييات اين خبر گفت: در پي شکايت يکي از کسبه بازار يزد مبني بر اينکه فردي به هويت "ع.ج" با مراجعه به وي و با انجام مانورهاي متقلبانه و معرفي خود به عنوان تاجر برنج، مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون ريال از وي کلاهبرداري کرده است بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ "عليرضا خالقي" ادامه داد: با شروع تحقيقات ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي مشخص شد که متهم اين پرونده با جعل کارت ملي فرد ديگري و با افتتاح حساب هاي بانکي متعدد و معرفي خود به عنوان تاجر برنج اقدام به کلاهبرداري کرده است.

خالقي گفت: ماموران پليس با انجام کار فني و اطلاعاتي موفق شدند هويت اصلي فرد کلاهبردار را که داراي سوابق سرقت، جعل و کلاهبرداري بود شناسايي کرده و متهم را که در زندان يکي استان هاي همجوار به سر مي برد به پليس آگاهي استان يزد منتقل کردند.

وي ادامه داد: متهم در بازجويي هاي خود به افسر پرونده گفت:  با جعل مدارک هويتي يکي از همشهريانم به بانک ها مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب و اخذ دسته چک، اقدام به کلاهبرداري يک ميليارد و 500 ميليون ريالي از يک مغازه دار کردم.

رئيس پليس آگاهي استان يزد در پايان خاطر نشان کرد: شهروندان به اين نکته توجه داشته باشند که اصل و يا حتي کپي اسناد و مدارک هويتي خود را به هيچ عنوان در اختيار افراد ناشناس و غير مطمئن قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا