در پی انتشار کتاب " الفبای بیمه" با نویسنده کتاب سید علی محمد خبیری متولد 1360 در یزد به گفتگویی می نشینیم.
مقدمه:
صنعت بيمه يكي از مهم‌ترین اركان توسعه اقتصادي است که‌ نه‌تنها باعث افزایش ثبات مالی، تجهیز پس‌اندازها و کاهش خسارت می‌شود؛ بلکه مهم‌ترین متولی پذيرش ریسک‌های متنوع و همچنين باعث تجهيز و تقويت منابع مالي براي سرمایه‌گذاری در بازار پولی و سرمایه‌ای است و نقش بسیار مهمی در پایداری فعالیت‌های مولد اقتصادی داشته است. در دنیای امروز به‌ندرت جراید مالی و اقتصادی، روزی را بدون انتشار خبری در رابطه با بیمه سپری می‌کنند. بدین ترتیب آموزش و فرهنگ‌سازی بیمه در سطح عموم جایگاه ویژه‌ای دارد.
چه موقع به فکر جمع آوری و انتشار کتاب افتادید:
پس از ثبت شرکت خدمات بیمه‌ای زندگی برتر، به‌موجب رسالت اجتماعی خود با انجام تحقیقات، آموزش و فرهنگ‌سازی مرتبط با صنعت بیمه در جهت تسهیل، بهبود و گسترش حضور جامعه در بیمه تلاش می‌کند. ازاین‌رو خدمات بیمه‌ای زندگی برتر به دنبال جمع‌آوری و تدوین یک مجموعه مطالب منسجم و هدفمند است تا از این طریق بتواند مقوله آموزش جامعه را به شکل متمرکز، نظام‌مند و هماهنگ ایجاد کند. بر این اساس کتاب با همکاری مدیران و کارشناسان شرکت خدمات بیمه‌ای زندگی برتر، تهیه‌شده است.
قشر مورد استفاده کتاب:
کتاب حاضر برای عموم جامعه، کارفرمایان، صنعتگران، کسبه، دانشجویان و علاقه‌مندان مفید بوده و خواندن آن توصیه می‌شود. امید است در آینده شاهد آن باشیم که مبحث بیمه در جامعه به‌عنوان یک سرفصل درسی در دروس مصوب آموزش‌وپرورش نیز مورداستفاده قرار گیرد.
اهم فهرست کتاب:
کتاب از هفت فصل اصلی تهیه شده
فصل اول:پیدایش و تاریخچه بیمه   
فصل دوم: بیمه در ایران   
فصل سوم: اهميت و ضرورت بيمه   
فصل چهارم: اصول بیمه   
فصل پنجم: تعریف بیمه، ارکان بیمه، تنظیم سند بیمه و آثار عقد بیمه   
فصل ششم: انواع بیمه‌ها   
فصل هفتم: ریسک در صنعت بیمه   
نحوه تهیه کتاب:
جهت دریافت کتاب میتوانید از طریق سایت www.ipin.ir یا عدد ۸ را به شماره پیامک ۳۰۰۰۱۵۲۶ ارسال نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا