امام جمعه یزد با انتقاد از خرج‌های اضافه برخی مسئولان و سفرهای خارجی بی‌نتیجه و پرهزینه آن‌ها گفت: نمایندگان مجلس فکری برای بودجه‌ فرهنگی کشور کنند و آن را از بودجه سالانه حذف نکنند.

 


آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سفارش موکد داشتند که باید همه مسلمانان با یکدیگر وحدت و یکپارچگی داشته باشند، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب شاهد اقدامات بسیار خوب وحدت آفرین بین تمام مسلمانان بودیم.

وی افزود: متاسفانه پس از مدتی تکفیری‌ها و سعودی‌ها در دانشگاه‌های خود به تفرقه افکنی و دروغ‌پردازی کردند و به اختلافات شیعه و سنی دامن زدند و زمینه به وجود آمدند تفرقه را در دنیای اسلام فراهم آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید دیگر امام خمینی (ره) در ارتباط با وحدت را وحدت داخلی در ایران دانست و گفت: امام همیشه تاکید داشتند که باید بین حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن پیشرفت آفرین کشور وحدت و ارتباط قوی وجود داشته باشد.

ناصری یزدی تصریح کرد: پیش از انقلاب رژیم طاغوت اقدامات گسترده‌ای کرده بود که دانشگاهیان با حوزویان ارتباط نداشته باشند و حوزویان هم منزوی و گوشه گیر باشند و به مقدسات دینی بی‌احترامی می‌شد.

امام جمعه یزد افزود: در حال حاضر نیز دشمن با استفاده از فضای مجازی به شبهه افکنی در ارتباط با ارزش‌ها و مقدسات دینی ما می‌کند تا بتواند به نوعی جوانان را از ارزش‌ها و اعتقادات خود سست کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دینی باید به صورت گسترده‌تر انجام شود، گفت: مرام وحدت حوزه و دانشگاه این است که هم جوانان دانشگاهی ما شخصیت و تکالیف خود را بشناسند و در علم و مسائل اخلاقی پیشرفت کنند و هم حوزه‌های علمیه باید تحقیقات و روشهای علمی خود را گسترده کرده و مسئولان هم در راستای تقویت این دو قدم بردارند.

امام جمعه یزد با انتقاد از وجود اختلافات و دعواهای سیاسی داخلی، گفت: هدف دشمن این است که در ایران تفرقه و چندگانگی به وجود آورد و به نوعی وحدت این ملت را از بین ببرد چرا ما باید این هدف دشمن را تحقق ببخشیم، چرا باید با یکدیگر مشکل داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: هدف دشمن نابودی تمام ایران است و با همه ایرانیان دشمنی دارد، آن‌ها اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسند بلکه نابودی انقلاب اسلامی ایران را هدف گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هر کسی را که نامی از اسلام دارد را می‌خواهد از بین ببرد و در این زمینه یکی از اصلی ترین اهداف که در پیش گرفته، نابودی وحدت و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به ویژه در ایران است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مستکبران جهانی شیطان‌های روی زمین هستند،گفت: متاسفانه بعضی از سیاستمداران ما هم هنوز گوش شان به رادیو بی‌بی سی است و منتظرند ببینند بی‌بی سی چه می‌گوید و آن‌ها هم‌‌ همان را بگویند، در حالی که این بی‌بی سی و انگلیس فتنه‌های بسیار زیادی پیش از انقلاب و تا به امروز علیه ملت ایران و انقلاب به پا کرده‌اند.

ناصری یزدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با وجودی که ما در ابتدا هیچ دشمنی با آن‌ها نداشتیم اقدام به بلوکه کردن اموال ایران کردند و توطئه‌ها و فتنه‌های بسیار زیادی علیه ایران انجام دادند و همچنان سعی در دشمنی علیه ملت ایران دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به بودجه 97 اشاره کرد و گفت: من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در این زمینه دقت کنند، کشور ما در یک مقطع حساسی قرار دارد و لازم است بودجه‌ها درست و به جا تقسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان زیرآب بودجه‌های فرهنگی را نزنند، گفت: فرهنگ است که در کشور ما سازندگی می‌آورد، بودجه‌های تحقیق، پژوهش و موارد مربوط به نخبگان را حذف نکنید چرا که همین‌ها برای ما پیشرفت و توسعه می‌آورد.

امام جمعه یزد افزود: سفرهای بی‌خودی، خرج‌های بی‌خودی و هزینه‌های اضافه و غیرضروری را کنار بگذارید، خیلی وقت‌ها بعضی مسئولان مسافرت‌های خارجی بدون دلیل و بدون نتیجه می‌کنند، این موارد را حذف کنید.

ناصری یزدی افزود: به تولید، کشاورزی و نخبگان کمک کنید، نمایندگان باید این موارد را در بودجه بگذارند و یارانه‌های سرمایه داران را حذف کنند تا مشکلات بودجه‌ای کشور برطرف شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا