استاندار یزد در یادداشتی پیرامون موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی به توجه جدی وعملی به بعد تولید و اشتغال تاکید کرده و بیکاری را به عنوان پدیده ای مخرب معرفی نموده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ متن کامل یادداشت «محمود زمانی قمی» بدین شرح است:                           

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال 96 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نشانگر آن است که لازمه داشتن کشور و استانی توسعه ‌یافته، توجه جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی و همچنين بعد توليد و اشتغال است. چرا كه در بندهای ۴ و ۲۰ از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم و در بندهای۱ و ۳ نیز به طور غیر مستقیم به مسئله اشتغال و جایگاه پر اهمیت آن در شکل گیری یک اقتصاد مقاوم تأکید شده است.
از طرفي بیکاری به عنوان یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یکی از دغدغه های امروز کشور است و توجه به استقرارِ ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي مي تواند راهگشاي معضل بيكاري باشد.
اگر افزایش اشتغال و کاهش بیکاری را به عنوان دو شاخص‌ مهم از شاخص هاي توسعه یافتگی جوامع در نظر بگيريم، اقتصاد مولد كه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می رود مي تواند مسير دستيابي به راهكارهاي مناسب براي رفع معضل بيكاري را تسهيل كند.
چاره اي نداريم كه با استفاده از الگوي اقتصاد مقاومتي و بهره مندي از اقتصاد مولد، مسير اشتغال جوانان را فراهم كنيم و در اين ميان مردم یزد در تاریخ و کشور همواره به کار و تلاش شهرت داشته اند و استفاده از نیروی انسانی مسئولیت پذیر و پرتلاش ازجمله مشخصه های اقتصادی آنان بوده است و اين فرهنگِ تلاشگري بايد در بين جوانان نيز نهادينه شود.
 دومین رکني كه بايد به آن توجه كنيم موضوعِ «تولیدِ صادرات محور» است. صنعتگران و توليد كنندگان در استان می بایست ضمن اهميت دادن به مبحث پژوهش در فرآيند هاي توليدي خود، افق هاي توسعه صادرات را براي خود ترسيم كنند و ضمن استفاده از دانش و نوآوری های روز، همراهي نخبگان و دانشگاهيان را ممكن سازند.
در اين ميان نبايد نقش رسانه ها را ناديده گرفت. تبیین و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی یکی از کارهای برجسته ای است که صاحبنظران از طریق رسانه ها می توانند انجام دهند و با آگاه کردن همشهریان در استفاده از مصرف تولیدات داخلی، استان را به سمت اقتصادی پویا با تکیه بر تولیدات داخلی و گسترش برند بومی حرکت دهند كه گذراندن این فرایند نه تنها به افزایش کیفیت کالاهای داخلی منجر می شود بلکه بومی سازی صنایع و تولیدات داخلی را با خود به همراه خواهد داشت و ما را ساختن استاني آبادتر و شادابتر اميدوار خواهد كرد.

گفتنی است این یادداشت در صفحه اول روزنامه بشارت یزد، شماره 372، مورخ یکشنبه 12 آذر96 منتشر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا