مراسم روز دانشجو با حضور دانشجویان و جمعی از مقامات استان در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مراسم روز دانشجو شامگاه یک‌شنبه 19 آذرماه؛ با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه یزد، جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: وقتی‌که در جمع دانشجویان حاضر می‌شویم لازم است که نمایندگان افکار گوناگون پشت تریبون قرار بگیرند تا صحبت‌های خودشان را مطرح و نقد خود را بیان کنند.
«محمود زمانی قمی» افزود: در آینده نزدیک مجدداً در دانشگاه و در جمع دانشجویان حضور پیدا خواهم کرد تا سخنان آن‌ها را بشنوم.
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و ضرورت علم در اسلام، گفت: در میان علمای مسلمان الگوهای بسیار خوبی برای دانشجویان وجود دارند.
حضرت آیت‌الله «محمدرضا ناصری» تأکید کرد: ابن‌سینا که خودش در ۱۸ سالگی همه مشکلات عوام را حل کرده بودگاهی اوقات در مطالعه و تحقیق به مشکل برمی‌خورد و با دو رکعت نماز مشکل خودش را حل می‌کرد. شهید تهرانی مقدم نیز وقتی دید کشورهای بیگانه درزمینه موشکی قرار نیست کمکی به ما بکنند خودش دست‌به‌کار شد با کمک متخصصین داخلی صنعت موشکی ایران را بنا نهاد. همه این‌ها نشان می‌دهد دانشجوی مسلمان چگونه می‌تواند منشأ تحول و پیشرفت باشد.
وی ادامه داد: مسئولان و استادان دانشگاه در کشورمان باید در راستای تغییر سبک آموزشی و تحول در علم تلاش کنند.
وی افزود: امیرالمؤمنین هدف برانگیخته شدن انبیاء را زنده کردن فطرت انسانی و ایجاد پیوند آن با خداوند می‌داند. هدف این است که دفینه‌های عقلی از ذهن انسان برون تراود و شکوفا شود.
به گفته وی، نظام جمهوری اسلامی در مسئله نظامی و هسته‌ای توانسته است این دفینه‌ها را فعال کند اما در عرصه علم کمابیش با نوسان حرکت می‌کند.
حجت الاسلام ناصری افزود: این دفینه‌ها همان هزاران اندیشمند و نخبه موجود در جامعه و دانشگاه هستند که می‌توانند منشأ تحول علمی شوند.
تجلیل از ۳۳ دانشجوی برگزیده دانشگاه یزد در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا