زمانی قمی با بیان اینکه بی‌اخلاقی‌های فضای مجازی نشات گرفته از فضای حقیقی جامعه است، گفت: ادارات یزد به اقامه نماز توجه ویژه‌تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ استاندار یزد صبح امروز در اجلاس استانی نماز یزد که به میزبانی شهرستان بافق برگزار شد، اظهار داشت: همه بر این مطلب توافق داریم که فضای مجازی در کشور ما فضای خوبی نیست.
محمود زمانی قمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته توع استفاده ای که از فضای مجازی صورت می‌گیرد، نسبت به استفاده‌هایی که در کشور ما از این فضا صورت می‌گیرد، متفاوت است.
وی با تاکید بر اینکه ما باید به جوانان و جامعه قدرت انتخاب بدهیم، گفت: فضای مجازی لاجرم وجود دارد و توسعه پیدا می‌کند و ما ناچار هستیم که این فضا و این واقعیت را پیرامون خودمان ببینیم و باورش کنیم ولی اینکه یک جامعه خوب ببیند و خوب انتخاب کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
زمانی قمی گفت: فضای مجازی ما گویای فضای حقیقی ماست و هر آنچه که ما در ظاهر جامعه می‌بینیم، باطن تمام مسئولان کشور هست و اگر در فضای مجازی دیده می‌شود که آبروی افراد ریخته می‌شود، می‌توان رگه‌های این اقدام را در فضای حقیقی هم دید.
وی افزود: جامعه‌ای که از اخلاق فاصله بگیرد فضای مجازی آن جامعه با تکنولوژی برتر سعی می‌کند از اخلاق فاصله بگیرد و جامعه متخلق هم فضای مجازی اخلاقی دارد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه، مسئولان، مدیران و بزرگان باید نسبت به ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد حساسیت بسیار ویژه‌ای داشته باشند و برای رفع آن تلاش نمایند.
زمانی قمی اظهار امیدواری کرد که همه ادارات و ارگان‌ها و مسئولان یزد به اقامه نماز توجه ویژه‌ای داشته باشند و خاطرنشان کرد: نماز اول بر روی فضای حقیقی جامعه و بعد در فضای مجازی تاثیرگذاری می‌کند و در صورتی که جامعه حقیقی ما به نماز توجه خاص و زیادی داشته باشند، قطعا بسیاری از مشکلات فضای مجازی ما رفع می‌شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا