در این دوره آموزشی که توسط اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، جناب آقای دکتر سید علی غفوری کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی به بیان مباحث و روش های جلوگیری از بروز بیماری های طیور بخصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت.

در این دوره آموزشی که توسط اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، جناب آقای دکتر سید علی غفوری کارشناس اداره بهداشت و مدیریت     بیماری های طیور سازمان دامپزشکی به بیان مباحث و روش های جلوگیری از بروز بیماری های طیور بخصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت.

دکتر کریم زنگیلی سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان یزد ضمن اعلام این خبر افزود: در این دوره آموزشی، کارکنان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی اعم از: رؤسای شبکه های دامپزشکی، کلینیسین ها، مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها و داروخانه های دامپزشکی استان در نوبت صبح در این دوره آموزشی با موضوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گذشته، حال، آینده  حضور داشتند و در خصوص آخرین اطلاعات و تغییرات ژنتیکی ویروس در ایران و جهان آشنا شدند. در نوبت عصر نیز جمعی از مرغداران در این کلاس با موضوع بیماری های تنفسی با محوریت بیماری آنفلوانزا، نیوکاسل و امنیت زیستی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی برگزاری چنین دوره هایی را بسیار مفید و مؤثر دانست و اظهار کرد: یادآوری و بازآموزی مباحث اصلی در زمینه ی علم دامپزشکی باعث به روز شدن دانش افراد شاغل در این حیطه شده و به ارتقای سطح کیفی خدمات این نهاد دانش بنیان کمک می نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا