استاندار یزد با حضور در منزل استاد «محمود حرازی زاده» از اساتید برجسته خوشنویسی و فرهنگی پیشکسوت استان ضمن بازدید از آثار وی؛ دقایقی را به گفت‌وشنود با ایشان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» در این دیدار ضمن بازدید از آثار ممتاز استاد حرازی زاده دقایقی را به گفت‌وشنود پیرامون مسائل فرهنگی و هنری با ایشان پرداخت.
استاندار یزد در این دیدار نسبت به برگزاری مراسم تجلیل و پاسداشت از خدمات چندین ساله استاد حرازی زاده در حوزه فرهنگ و هنر تأکید کرد.
استاد «محمود حرازي‌زاده» فرزند بمانعلي تحصيلات مقدماتي را در يزد به پايان رساند.
وي خوشنويسي را از سال1326 نزد علی‌محمد كاوه آغاز كرد و در سال 1365 موفق به اخذ مدرك ممتاز خوشنويسي از انجمن خوشنويسان يزد شد.
وی در نوشتن خطوط نستعليق، شكسته، ثلث و محقق مهارت دارد. حرازي‌زاده در سال 1375 به مدت چهار سال سرپرستي انجمن خوشنويسان يزد را بر عهده داشت. وي همچنین دبير آموزش‌وپرورش بود و در سال 1373 بازنشست شد به‌گونه‌ای که اکثر مدیران استان افتخار شاگردی وی در دوران تحصیل را دارا می‌باشند.
حرازي‌زاده در سال 1379 در هشتمين جشنواره بین‌المللی قرآن كريم در تهران، «كاتب» و «خادم نمونه» شناخته شد.
كتيبه‌نويسي چندين مسجد، خوشنويسي روي قاب و قدح با طلاي خالص و نوشتن يك جلد قرآن به ابعاد 100 ×70 سانتی‌متر از شاخص‌ترین آثار وی می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا