محمد سعید صالحی

  یزدفردا- سالهاست که سیاستمداران اسرائیلی به کشورمان می تازند. سالهاست اسرائیل کشورمان را مقصر در کشمکش و جنگ بین فلسطین و اسرائیل می داند. سالهاست اسرائیل ایران را مقصر در تروریسم داخل اسرائیل می داند. سالهاست که اسرائیل کشورمان را به تهاجم نظامی و بمباران تاسیسات کشورمان تهدید می کند. در این سالها سیاستمداران کشورمان همواره واکنش نشان داده اند و به هر حمله گفتاری اسرائیل پاسخ داده اند. تهدید را با تهدید و اهانت را با اهانت. آیا براستی کار سیاستمدار این است که به هر حرفی یا حمله ای پاسخ دهد؟ مگر سیاستمداران ایرانی بیکارند یا از اسرائیل حقوقشان را دریافت می کنند تا واکنشی رفتار نموده و همواره خود را موظف می دانند تا به اهانتها، تهدیدها و اتهام زنیهای سیاستمداران اسرائیلی پاسخ  دهند؟

 نه مشکل اسرائیل ایران است و نه ایران برای کشور اسرائیل تهدید است. بدرستی بایستی گفت در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران گاهی برای سیاستمداران اسرائیلی نه تنها تهدید نبوده است بلکه  یک فرصت طلایی بوده است. فرصت بیرون افکندن گرفتاریهایی که کشور اسرائیل تا خرخره در آن فرو رفته بوده است. سیاستمداران اسرائیلی اگر براستی با مردم خودشان دوست هستند بایستی به چند سوال پاسخ دهند: آیا کشور اسرائیل تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آرامش بسر می برد؟ آیا جنگ، درگیری و عملیات مسلحانه در درون اسرائیل وجود نداشت؟ تروریسم و عملیات مسلحانه ناشی از ناتوانی در گفتگو و نا امیدی از تغییر مسالمت آمیز و حل مشکلات با گفتگوی صلح آمیز می باشد. آیا این ایران بود که بخشی از مردم فلسطین را از سرزمینهایشان آواره نمود؟ آیا در هنگامیکه به روستاهای تل زعتر و دیر یاسین حمله می شد و شهروندان فلسطینی در روستاهایشان به گلوله بسته می شدند آیا در آن زمان جمهوری اسلامی در ایران تشکیل شده بود تا اسرائیل بتواند گناه آن کشتار را به گردن کشورمان بیندازد؟ در هنگام حمله به لبنان و اشغال بخشی از لبنان آیا کشورمان باعث تحریک ارتش اسرائیل و حمله آن کشور به لبنان شد؟ در آن زمان که هنوز انقلاب اسلامی استقراری نیافته بود و سیاستمداران و مردم کشورمان بشدت مشغول به خودشان و مهار برتری طلبی های گروههای داخل کشور بودند. آیا لبنانیها نبایستی از خود و کشورشان دفاع می کردند؟ آیا ایران مسئول اشغال بخشی از کشور سوریه بوسیله ارتش اسرائیل می باشد؟ آیا سوریه نبایستی برای بدست آوردن مجدد بخشی از سرزمین خود تلاش نماید؟ ما و کشورمان چه گناهی کرده ایم که اسرائیل با  مردم فلسطینی سرزمینش و کشورهای همسایه خود مشکل دارد؟ ما چه گناهی کرده ایم که اسرائیل بخشی از مردم فلسطینی را در باریکه کوچک غزه محاصره کرده است؟ ما چه گناهی کرده ایم که به علت توالد و ازدیاد جمعیت، شهروندان فلسطینی بخش بزرگی از جمعیت اسرائیل کنونی را تشکیل می دهند و اسرائیل تمام آن کشور را به نام خود سند زده است؟ ما چه گناهی کرده ایم که اسرائیل به علت شهروند درجه دوم نمودن شهروندان فلسطینیش ناتوان از مشارکت آنان در تشکیل دولتی پایدار و استوار می باشد؟ اگر رهبری کشورمان نیز می گوید در 25 سال آینده چنین کشوری وجود نخواهد داشت بخاطر دیدن این مشکلات می باشد. اگر می توانید با چنین مشکلاتی و با تکیه بر کشوری که هزاران کیلومتر دورتر از شما می باشد و با برادرکشی و فلسطینی کشی موجودیت خودتان را 500 سال دیگر ادامه دهید، ادامه بدهید. 500 سال دیگر حیات اسرائیل نوش جانتان باشد. 

مشکل اسرائیل ایران نیست. ایران برای کشور اسرائیل یک فرصت است. فرصتی که اسرائیل بایستی با استفاده از این فرصت همه گرفتاریهای دهشتناکی که  با آن روبروست را بر سر آن خالی نماید. مشکل واقعی اسرائیل نه از بیرون بلکه از درون و بخاطر تمامیت خواهی اسرائیل در سند زدن این سرزمین به نام خودش می باشد. متاسفانه سیاستمداران کشورمان در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نه در عمل بلکه در حرف خواسته یا ناخواسته به اسرائیل یاری رسانیده اند تا اسرائیل کشور ما را به عنوان مهمترین تهدید به جهانیان بشناساند، تا مشکلات اصلی و درجه اول خود را با آوردن نام کشورمان بپوشاند و مشکل اصلی خود را ایران نشان دهد. آیا در واقعیت ایران برای یهودیان اسرائیل یک تهدید بوده است؟ چنین نیست. سیاستمداران ایرانی در عمل نه تنها برای یهودیان اسرائیل تهدید نبوده اند بلکه بزرگترین فرصت بوده اند. فرصتی که هیچگاه سیاستمداران اسرائیلی نمی توانسته اند برای یهودیان اسرائیلی فراهم نمایند. کشورمان با اعلام طرح خود مبنی بر برگشت تمامی آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و رای گیری و مشارکت اجتماعی تمامی شهروندان این سرزمین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در پی ریزی کشوری که همه ادیان در ساخت آن مشارکت داشته باشند بزرگترین حامی و تامین کننده صلح و آرامش برای تمامی مردمان این سرزمین بوده است. چه زمانی سیاستمداران کشورمان از اسارت لفاظیهای سیاستمداران اسرائیلی آزاد خواهند شد و به اجرا و برنامه ریزی برای طرحهای اصولی خود در تامین صلح و آرامش این منطقه از جهان مشغول خواهند شد؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا