یزدفردا:پرسپولیس سال 1394 را با توقف برابر راه‌آهن آغاز کرد.
 به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

نیمه اول
در نیمه نخست این دیدار و همان ابتدای بازی، دو تیم با انگیزه به سمت دروازه یکدیگر حمله کردند و یک بار بنگر در همان دقایق نخست می‌توانست دروازه راه‌آهن را باز کند که ضربه او را مدافع راه‌آهن بلوکه کرد و یک بار هم شوت بهادر عبدی در دقیقه پنجم می‌رفت دروازه پرسپولیس را باز کند که با برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد.
 
در ادامه و در دقیقه 14 نیز شوت امین منوچهری در داخل محوطه جریمه پرسپولیس می‌توانست راه‌آهنی ها را صاحب گل کند اما شوت او با اختلافی اندک راهی اوت شد.
 
در اواسط نیمه اول بازی از تب و تاب اولیه‌اش دور شد و دو تیم سعی کردند تا با تسلط بر توپ و پاس‌های متعدد به دنبال ایجاد فضا در دفاع حریف باشند و به همین روش پرسپولیسی‌ها در دقیقه 30 صاحب فرصت مناسبی شدند که محمد نوری با یک شوت از پشت محوطه جریمه پرسپولیس تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما توپ او از کنار دروازه راه‌آهن راهی اوت شد.
 
در ادامه این دیدار و در دقیقه 38 روی خطایی که بابک حاتمی روی میلاد محمدی انجام داد، یک ضربه ایستگاهی به سود راه‌آهنی ها اعلام شد که این توپ را رامین رضاییان وارد دروازه پرسپولیس کرد تا حساب کار یک بر صفر شود. نکته جالب در این گل این بود که توپ دقیقا از بین مدافعان پرسپولیس گذشت و وارد دروازه شد.
 
در اواخر این دیدار و در دقیقه 41 درحالی که مهدی طارمی می رفت تا با دروازه‌بان راه‌آهن تک به تک شود، توسط ابراهیم کریمی در پشت محوطه جریمه راه‌آهن سرنگون شد که این مسئله با اخراج این بازیکن همراه شد و راه‌آهن 10 نفره شد تا شاگردان فرهاد کاظمی کار سختی را تا پایان نیمه نخست پیش روی داشته باشند. پس از 10 نفره شدن راه آهنی ها پرسپولیسی‌ها تلاش زیادی کردند تا نتیجه بازی را تغییر دهند اما در نهایت تن به شکست یک بر صفر در پایان نیمه نخست دادند.
 
نیمه دوم
با آغاز نیمه دوم همانطور که انتظار می‌رفت، پرسپولیسی‌ها برای جبران نتیجه به جلو کشیدند و دست به حملات پر فشاری زدند. آنها در دقیقه 67 توسط علیپور فرصت مناسبی را به دست آوردند اما شوت این بازیکن در مصاف تک به تک با ننزیچ به اوت رفت و همین بازیکن یک بار دیگر و در دقیقه 69 می‌توانست دروازه راه‌آهن را باز کند اما شوت او از داخل محوطه شش قدم به اوت رفت.
 
در دقیقه 76 این دیدار پرسپولیسی‌ها بالاخره به گل رسیدند. پاس بسیار خوب بنگر به طارمی رسید و این مهاجم با زیرکی توانست این توپ را در موقعیت تک به تک به گل تساوی تبدیل کند. با این‌حال این تساوی چندان دوامی نداشت و در دقیقه 78 سید امین منوچهری با شوتی سنگین از پشت محوطه جریمه پرسپولیس، گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا حساب کار دو بر یک به سود راه‌آهن شود.
 
در دقایق پایانی و در حالی که پرسپولیس به دنبال حداقل یک امتیاز این بازی بود توپ ارسالی در محوطه جریمه به محمد نوری رسید که داور در این لحظه خطای مدافع راه‌آهن را گرفت تا پرسپولیس صاحب پنالتی شود. خود نوری پشت توپ قرار گرفت و توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی دو بر دو مساوی شود و شاگردان درخشان در حالی که شعارهایی علیه سرمربی تیم‌شان داده می‌شد از شکست در نخستین بازی سال جدید فرار کنند.
 
ترکیب پرسپولیس: مسعود همامی، بابک حاتمی (محمد عباس‌زاده 52)، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگری، مایکل اومانیا، مهرداد کفشگری، محمد نوری، امید عالیشاه (علی علیپور 61)، مهدی طارمی و رضا خالقی‌فر(مهدی دغاغله 81).
 
ترکیب راه‌آهن: ایگور نزیج، محسن ایران‌نژاد، ابراهیم کریمی،‌ بهادر عبدی (مجتبی شیری 75)، امین منوچهری، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، سیامک کوهنورد، عباس محمدرضایی (موتومبا 58) و عادل کلاه کج (سید احمد موسوی 88).
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا