استاندار يزد گفت: شان و جايگاه اين كنگره بايد به گونه اي تبيين شود تا مختص جغرافياي استان يزد نباشد چرا كه مرحوم شيخ از چنان جايگاه رفيعي برخوردار بودند كه مي توان از ايشان الگويي فرا استاني در عرصه فقاهت و معنويت ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، نشست مقدماتي جهت برگزاري كنگره بزرگداشت حاج شيخ غلامرضا فقيه، عصر شنبه 27 آبانماه 1396 با حضور حضرت آيت الله ناصري نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و "محمود زماني قمي" دردفتر نماينده ولي فقيه در استان برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست، بر انتخاب مقطع زماني مناسب براي برگزاري اين كنگره در سال آينده تاكيد كرد و خاطر نشان نمود: بايد زمان برگزاري اين كنگره به صورتي تنظيم شود كه اولا اساتيد محترم حوزه و طلابي كه قصد حضور در اين كنگره را دارند، فارغ البال از فصل تحصيل و تدريس باشند و ثانيا نسبت زماني آن با سالياد رحلت اين بزرگوار و ماه مبارك رمضان نيز مشخص شود تا به بهترين نحو در راستاي برگزاري آن اقدام گردد.
وي هدف از برگزاري اين كنگره را معرفي الگويي فرااستاني از مرحوم حاج شيخ غلامرضا فقيه دانست و تصريح كرد: شان و جايگاه اين كنگره بايد به گونه اي تبيين شود تا مختص جغرافياي استان يزد نباشد چرا كه مرحوم شيخ از چنان جايگاه رفيعي برخوردار بودند كه مي توان از ايشان الگويي فرااستاني در عرصه فقاهت و معنويت ارائه نمود.
" زماني قمي" آنگاه به الزمات اين امر اشاره نمود و تاكيد كرد: براي دستيابي به اين هدف، اولا بايد زمينه براي اخذ پيام از شخصيتهاي بزرگ فقهي و علمي كشور پيرامون حضرت شيخ غلامرضا فقيه فراهم شود و ثانيا تمهيدات لازم براي حضور اين شخصيتها در اين كنگره انديشيده شود.
استاندار يزد آنگاه افزود: پيشنهاد مي كنم كه اين كنگره در دو استان برگزار شود كه يك روز آن در يزد و مراسم اختتاميه آن در قم صورت پذيرد چرا كه اين بزرگوار خود از استوانه هاي فقهي و علمي حوزه علميه بوده اند و بدين صورت مي توان زمينه حضور علما و بزرگان در آيين اختتاميه اين كنگره را نيز بهتر فراهم نمود.
وي آنگاه خاطر نشان كرد: ضروري است تا با تهيه چك ليستي از آنچه بايد براي هر چه بهتر برگزار شدن اين كنگره صورت گيرد، با تقسيم كار مناسب ، امور مقدماتي مرتبط با همه دستگاه ها مشخص شده و به منظورهماهنگي بيشتر به آن ها ابلاغ شود.
استاندار يزد سپس با تاكيد بر لزوم اقدام مناسب در جهت ماندگار نمودن برگزاري اين كنگره تاكيد كرد: پيشنهاد مي كنم تا با ارائه فراخوان، از هنرمندان و فيلمسازان برجسته كشور در حوزه مستند و مباحث مذهبي دعوت شود تا فيلمي از مراحل مقدماتي و برگزاري اين كنگره تهيه نمايند كه اين امر كمك بسيار شاياني در جاودانگي اين كنگره و ماندگاري آن در اذهان نسل جديد تشنه معرفت و شناخت اين بزرگوار خواهد نمود.
"زماني قمي" در پايان ضمن تشكر از همه دست اندركاران برگزاري بزرگداشت اين فقيه بلندمرتبه، خواستار انجام تحقيق و پژوهش لازم پيرامون زندگي اين بزرگوار در شهرهاي مشهد و قم شد تا از اين مسير، تمامي وجوه شخصيتي اين فقيه عاليقدر به مخاطبين معرفي شود.
گفتني است اين نشست با حضور اعضاي انجمن مفاخر در استان و همچنين مسئولان كميته هاي تخصصي كنگره حاج شيخ غلامرضا فقيه يزدي(ره) برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا