درراستای بزرگداشت هفته بازدید همگانی نماینده محترم مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید بعمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ؛  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از بازدید نماینده مردم اردکان از کارگاه های مرکزآموزش فنی و حرفه در هفته بازدید همگانی خبر داد .

افضلی در تشریح این خبر افزود : محمدرضا تابش در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با بیان اینکه تلفیق آموزش های نظری و عملی می تواند مهارت و بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهد و اجرای صحیح دوره های آموزش فنی و حرفه ای بسترساز حرفه آموزی و خوداشتغالی است و به کاهش مشکل بیکاری کمک می کند.
تابش تصریح کرد: آموزش های برنامه ریزی شده در این مراکز باید متناسب با وضعیت بازار کار باشد تا امکان بیشتری برای جذب جوانان در فعالیت های تولیدی و اقتصادی فراهم گردد.
تابش در ادامه افزود  : تقاضای بعضا 60 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کسب آموزش های مهارتی را نشان دهنده ناکارآمدی نظام آموزش عالی دانست و افزود: جهت گیری نظام آموزشی کشور نیز باید به سمت بازار کار باشد نه تقاضای اجتماعی که مدرک گرایی را ترویج کند.
نماینده شهرستان اردکان  در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدیدخاطرنشان کرد: تهیه تجهیزات مناسب و به روز کارگاه ها، استفاده از مربیان مجرب و تعیین طول دوره کافی برای برگزاری کلاس ها، از جمله مواردی است که باید در مراکز فنی و حرفه ای به آن توجه شود.
وی همچنین  تاکید کرد: تامین سرمایه برای ایجاد شغل پایدار از جمله مشکلات حرفه آموزان است که می توان با پیش بینی این موضوع به هدف اصلی یعنی خوداشتغالی آنان کمک شایانی کرد.
تابش همچنین بر ارتباط مستمر و هدفمند مراکز فنی و حرفه ای با بخش های مختلف اجرایی، صنعتی و اجتماعی تاکید کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ارائه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، گفت: جهت‌گیری نظام آموزشی کشور به سمت بازار کار باشد
در این بازدید از کارگاه های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردکان  بازدید و از نزدیک با حرفه آموزان به گفت و گو پرداخت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا