استاندار يزد با تاكيد بر اينكه اهل تعامل، مشورت و گفتگو است خاطر نشان كرد: از همه انتظار دارم تا اختيارات استاندار را به رسميت بشناسند چرا كه اختيارات و جايگاه خود را نيز به درستي مي شناسم و از آن براي توسعه استان بهره خواهم گرفت.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، نشست مشترك فعالين ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در استان با " محمود زماني قمي"، عصر جمعه 26 آبانماه 1396 در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تسليت ايام سوگواري رحلت نبي مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا (ع)، از ارائه نظرات و پيشنهادات حاضرين تقدير و تشكر نمود وضمن تاكيد بر تداوم برگزاري اين جلسات خاطر نشان كرد: سعي من بر اين است كه در هر فصل، جلسه اي با اعضاي اين ستاد داشته باشم و لازم است به منظور هدفمندتر شدن اين جلسات، دبيرخانه اي تشكيل شود و به ثبت و ضبط موارد مطروح شده در اين نشست ها و برنامه ريزي جهت انجام جلسات آتي بپردازد.
وي آنگاه تاكيد كرد: پيشنهاد حضور عضوي از اعضاء ستاد دكتر روحاني در جلسات رسمي و كارگروه هاي استاني را مي پذيرم و تاكيد مي كنم كه حتما بايد فردي كه به فراخور هر جلسه، از سوي اين ستاد معرفي شود، هم در مركز استان و هم در شهرستانها در جلسات استانداري و فرمانداري ها حضور يابد و به ارائه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پيرامون موضوعاتي كه مطرح مي شود بپردازد چرا كه اعضاء ستاد دكتر روحاني بايد در صحن تصميم گيري استان حضور داشته تا هم به انجام بهتر امور كمك كنند و هم اين امر به انسجام و هماهنگي مجموعه اين ستادها در استان منجر شود.
استاندار يزد آنگاه با تاكيد بر بهره مندي از توان جوانان در پست هاي مشورتي استانداري و فرمانداري هاي سراسر استان، تصريح كرد: اين امر در راستاي ايجاد روند كادرسازي ضروريست منتهي كادرسازي رسمي مستلزم صدور اجازه استخدام است كه اين امر در اختيار هيچ يك از استانداران سراسر كشور نيست ولي تلاش مي كنم تا با جلب نظر ديگر استانداران، پيشنهادي را جهت اخذ تعدادي مجوز استخدامي براي استانها به دولت ارائه دهيم تا روند كادرسازي مغفول واقع نشود و در اين راه نيز بايد اعتماد لازم به جوانان صورت گيرد و هرگز نگران واگذاري امور به جوانترها نباشيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با اشاره به ديگر نقطه نظرات ارائه شده از سوي حاضرين در اين نشست، خواستار تدوين پيشنهادات در زمينه موضوع گفت و گوي ميان نسلها و طرح نيازهاي نسل جوان و امروزي در استان شد و بر لزوم تدوين و ارائه اين پيشنهاد جهت بررسي و عملياتي شدن تاكيد كرد.
" زماني قمي" سپس با بيان اين نكته كه، در جايگاه استاندار يزد، هم با احزاب اصلاح طلب و هم با احزاب اصولگرا جلسه خواهم داشت، تصريح كرد: گرچه يك اصلاح طلبم ولي هرگز نمي توانم وظايفي كه به عهده ام نهاده شده را ترك كنم و در اين راستا حتما با فعالين اصولگرا نيز جلساتي خواهم داشت و با آنها به گفت و گو و تبادل نظر خواهم پرداخت.
استاندار يزد آنگاه خاطر نشان نمود: در حوزه مواجهه با احزاب اصلاح طلب يا اصولگراي استان، قطعا با يك جبهه متحد و مجموعه منسجم ارتباط خواهم داشت چرا كه وقت من و رسيدگي به اولويت هاي استان به من اجازه نخواهد داد تا با تك تك احزاب جلسه بگذارم و حرف آنان را بشنوم.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با بيان اين نكته كه، شكل گيري احزاب مستقل را نياز جدي توسعه كشور مي دانم و معتقدم در صورت كنار گذاشته شدن احزاب، باندها به عرصه خواهند آمد، افزود: در مسير باند بازي هيچ ضابطه اي وجود ندارد و ممكن است شاهد رويداد هرگونه اتفاقي اعم از فساد و اختلاس در اين راه باشيم چرا كه باندها فاقد شناسنامه مشخص هستند اما مي توان بر احزاب شناسنامه دار، نظارت نمود و در برابر تخلفات احتمالي آنها ايستاد به همين منظور حتما بايد خانه احزاب تقويت شده و فعاليت هاي حزبي رونق گيرد.
استاندار يزد سپس با اشاره به ظرفيت هاي استان در امر پرداختن به گردشگري سلامت و حوزه بهداشتي و درماني و مراجعه افراد هم وطن از ساير استان ها به يزد، براي ادامه روند درمان خود، تاكيد كرد: بايد با رايزني مناسب، دولت را با اين روند و نگاه همراه كنيم و موضوع اشغال ضريب تخت ها در استان توسط غير يزديها را تبيين نماييم و به اين نكته نيز توجه كنيم كه با ثبت جهاني يزد، احتمال حضور تبعه ديگر كشورها جهت انجام فرايند درماني در استان نيز افزايش مي يابد و به همين منظور ضروري است تا براي رفع اين نگراني، اقدام شايسته صورت گيرد و مسئله توسعه درماني را تعقيب كنيم.
وي افزود: در بحث گردشگري سلامت، بهره مندي از سرمايه گذاران خارجي، كار مناسبي است كه آغاز شده و دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم بر آن تاكيد دارند و در استان يزد نيز اين مسير بايد دنبال شود.
"زماني قمي" آنگاه بر استفاده از نظرات و راهنمايي هاي صاحبنظران و كارشناسان در مسير تصميم گيري استان تاكيد كرد و خاطر نشان نمود: نگاه ما در مسير تصميم گيري براي استان، نبايد تنها به استاندار ختم شود بلكه همه شخصيت ها و صاحبنظران و بزرگان استان بايد در اين راه ما را همراهي كنند و فرايندي ايجاد شود كه در آن اعتماد متقابل وجود داشته و همه در پهنه استان يزد براي رفع مشكلات اين استان به يكديگر مساعدت نمايند.
استاندار يزد آنگاه بر خروج از دايره تنگ تصميم گيري در استان تاكيد كرد و خاطر نشان نمود: خوشبختانه با عمل به قانون عدم استفاده از بازنشستگان، بخشي از اين مشكل حل و فصل خواهد شد و من هم اصرار دارم تا جاي ممكن اين قانون اجرا شود تا آرام آرام نسل جديد در چرخه تصميم گيري استان حضور يابد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه با اشاره به جايگاه و نقش و كاركرد سازمان هاي مردم نهاد در جامعه تصريح كرد: وجود سمن ها و تشكل هاي مدني، همانند احزاب در جامعه ضروريست و همانگونه كه در طول بيست سال گذشته كوشيديم تا در بستر جامعه مدني، احزاب به رشد و بالندگي برسند، اكنون نيز بايد از گسترش و فراگيري حوزه عمل سازمان هاي مردم نهاد حمايت هاي لازم صورت گيرد.
"زماني قمي" آنگاه به معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار دستور داد تا تمامي درخواست هاي ارائه شده جهت تشكيل سمن ها، فارغ از روند بروكراسي اداري مورد توجه قرار گيرد و خاطر نشان نمود: قطع به يقين بايد از نهادهاي مردمي، پس از شكل گيري، حمايت هاي لازم صورت گيرد چرا كه سمن ها حلقه وصل و پل ارتباطي و نظارتي بسيار مناسبي هستند كه مي توانند نقطه نظرات و مسائل و مشكلات مردم را به حاكميت منتقل نموده و براي آن راهكاري بيانديشند.
وي آنگاه با اشاره به مقوله توسعه در استان يزد تصريح كرد: توسعه استان يزد را در يك كلام بايد در همه عرصه ها به ويژه در زمينه هايي كه استعداد فراوان تري در استان وجود دارد دنبال كنيم و در اين مسير مراقبت نماييم تا اولا اين روند توسعه در همه پهنه استان شكل گيرد و ثانيا در هر نقطه از استان با توجه به مزيت ها و ظرفيت هاي آن محل، روند توسعه برجسته و عملي شود.
استاندار يزد افزود: در روند توسعه استان، توجه به الزامات و ظرفيت ها و نقطه نظرات نخبگان و صاحبنظران و نقش آفريني منابع انساني ماهر و توسعه يافته استان، ضروري است و بايد در اين مسير حركت كنيم.
"زماني قمي" به ثبت جهاني يزد اشاره نمود و خاظر نشان كرد: ثبت جهاني يزد، در حقيقت به رسميت شناختن تاريخ، تمدن و پيشينه با عظمت مردم اين ديار است و اين رويداد، هم افتخاري براي يزدي ها و هم افتخاري براي تمام ايران است كه بايد از آن به نحو شايسته در مسير توسعه استان بهره گيريم.
وي افزود: راه غلبه بر معضل بيكاري در استان يزد، بهره مندي از همه ظرفيت هاي موجود به ويژه استفاده از مزيت هاي اقتصاد دانش بنيان است و در اين راه بايد به همه ايده ها و نظرات نخبگاني كه در نهايت به خلق ثروت، توليد و اشتغال ختم مي شود، بها دهيم و از آن در همه استان بهره مند شويم.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس تصريح كرد: در اين مسير توسعه، اولويت ما رسيدگي به ذخائر آبي استان به عنوان پيش نياز توسعه در استان است و قطع به يقين در اين راه و در جهت حل اين مشكل، تمامي گزينه ها و راه حل ها مد نظر خواهد بود و از آن استفاده خواهيم كرد و به موازات موضوع انتقال آب بايستي الگوي مصرف در حوزه هاي كشاورزي، شرب، بهداشت و صنعت تغيير كند.
" زماني قمي" سپس با بيان اين نكته كه " همه بايد روي يك نسخه مشخص از توسعه استان به توافق برسيم و با انسجام براي رسيدن به اين هدف تلاش كنيم" خاطر نشان نمود: از همه شما انتظار دارم تا اختيارات مسئولين، به ويژه استاندار را در اين مسير به رسميت بشناسيد چرا كه در عين اينكه اهل تعامل و گفت و گو هستم، اختيارات و جايگاه خود را نيز به درستي مي شناسم و از آن براي توسعه استان بهره خواهم گرفت منتهي اين امر هيچ منافاتي با اخذ مشورت، تعامل با اهل نظر و شخصيت هاي برجسته استان نخواهد داشت.
استاندار يزد در پايان ضمن تقدير و تشكر از همه فعالين ستاد جناب آقاي دكتر روحاني در سراسر استان خاطر نشان نمود: ستاد دكتر روحاني، تمام تلاش خود را براي استقرار راهي كه بديل آن افراط بود، انجام داد و اين مهم بايد با ارائه كارنامه موفق در عمل، درخشانتر شود تا بتوان در ادوار آينده نيز در اين مسير گام نهاد و براي سربلندي كشور و نظام جمهوري اسلامي تلاش كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا