مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در برنامه زنده تلویزیونی گفت: مردم به شایعات ایجادشده پس از حوادث و بحران ها توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «هادی هادی نسب» افزود: در بحث مدیریت بحران خوب تصمیم گرفتن در دقایق محدود حادثه شرط مهمی است.
وی گفت: مجموعه مرکز عملیات اضطراری استان همواره فعال است و دستگاه‌های متولی بحران در استان عضو این مجموعه هستند و زمان‌هایی که حادثه در استان رخ می‌دهد یا باید اقداماتی برای استان‌های هم‌جوار انجام شود فعال‌تر از روزهای عادی عمل و در صورت نیاز در محل ستاد حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: این مجموعه 14 کارگروه دارد که برنامه‌هایی برای پیش از حادثه، حین و بعد از مخاطرات اجرا می‌کنند.
وی بر اهمیت نحوه مدیریت افکار عمومی و نحوه اطلاع‌رسانی حوادث تأکید کرد و تأکید کرد در: زمان بحران تنها فردی که می‌تواند اظهارنظر کند شخص استاندار است مگر اینکه این مهم را به مدیرکل مدیریت بحران تفویض کرده باشد.
وی در پاسخ به برخی انتقادها در مورد عدم اطلاع‌رسانی آنی گفت: در مناطقی مانند کرمانشاه که از یزد فاصله دارد و بعد از حادثه ارتباطات مناسبی ازنظر مخابراتی وجود ندارد این انتظار درست نیست که در لحظه ما اطلاع داشته باشیم و بتوانیم اطلاع‌رسانی دقیق را انجام دهیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اعلام کرد: مردم به شایعات ایجادشده پس از حوادث و بحران ها توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا