استاندار یزد دستور تشکیل کارگروهی با عضویت مدیرکل اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استانداری یزد و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خانه صنعت و معدن یزد و شورای هماهنگی بانکهای استان را جهت بررسی پرونده های اعطای تسهیلات به متقاضیان احداث طرح های تولیدی استان صادر نمود و گفت: این کارگروه از صبح فردا باید کار خود را در سطح استان آغاز نماید و قطعا تصمیمات آن لازم الاجرا خواهد بود و هدف از تشکیل آن نیز تفکیک پرونده ها و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات به متقاضیان خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سالجاری به ریاست " محمود زمانی قمی" عصر یکشنبه ۲۱ آبانماه ۱۳۹۶ در مدیریت شعب بانک ملی استان برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست که با هدف ارائه" گزارش عملکرد اعطای تسهیلات"  از سوی بانکهای عامل استان به طرح های تولیدی و ارائه گزارش " وضعیت منابع و مصارف بانکهای استان" برگزار شد، تصریح کرد: اینکه این نشست در بانک ملی استان برگزار می شود، موید اهمیت مساله و وجود شرایط ویژه حوزه اشتغال و تولید در استان است و از این منظر میخواهیم دریابیم که در چه نقطه ای هستیم و به کدام نقطه قصد عزیمت داریم‌.
وی افزود: علیرغم همه کارهای مثبتی که در حوزه بانکهای عامل استان و کمک به عرصه تولید و اشتغال صورت گرفته، منتهی اگر این اقدامات رضایت بخش بود، این نشست را در مکان فعلی برگزار نمی کردم بنابراین همین امر نشاندهنده حساسیت موضوع و جدا نبودن بانکها از مسائل و مشکلات استان است.
" زمانی قمی" تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و استان را، عمل به بخشی از فرامین مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان نمود: تفاوت ستاد اقتصاد مقاومتی با بسیاری دیگر از ستادها و موارد مشابه در این است که این ستاد مشروعیت اطاعت از فرامین رهبری را نیز دارد و این خود جایگاه والای آنرا نشان میدهد.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه تصریح کرد: تیم اقتصادی استان باید تحرک مقتضی خود را داشته باشد و روی اولویت استان که همانا رونق بخشیدن به عرصه اشتغال و تولید است تاکید کند و در این راه جدیت لازم را به خرج دهد.
استاندار یزد سپس دستور تشکیل کارگروهی با عضویت مدیرکل اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استانداری یزد و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خانه صنعت و معدن یزد و شورای هماهنگی بانکهای استان را جهت بررسی پرونده های اعطای تسهیلات به متقاضیان احداث طرح های تولیدی استان صادر نمود و گفت: این کارگروه از صبح فردا باید کار خود را در سطح استان آغاز نماید و قطعا تصمیمات آن لازم الاجرا خواهد بود و هدف از تشکیل آن نیز تفکیک پرونده ها و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات به متقاضیان خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: در حوزه اقتصادی استان چیزی به نام معطلی نداریم و کارها باید با سرعت به پیش رود و همه اقدامات در جهت تسریع رفع موانع از سر راه تولید و اشتغال و انجام سرمایه گذاریهای جدید در استان صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا