دکتر حمید پورمیرزایی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف آموزشی مورد نظر اداره کل دامپزشکی استان یزد، جلسه آموزشی با حضور آقای دکتر سید مصطفی عزیزیان از سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد.

دکتر حمید پورمیرزایی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف آموزشی مورد نظر اداره کل دامپزشکی استان یزد، جلسه آموزشی با حضور آقای دکتر سید مصطفی عزیزیان از سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد. در این دوره آموزشی که تعداد 80 نفر از همکاران بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی حضور داشتند در محل سالن اجتماعات شهید بهشتی سازمان جهاد کشاورزی به مدت 1 روز ادامه داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری چنین دوره هایی باعث یادآوری و بازآموزی مباحث اصلی در زمینه علم دامپزشکی مخصوصا راه کارهای پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام و به روز شدن دانش افراد مرتبط در این حوزه شده و باعث ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه خواهد شد.

    پورمیرزایی ضمن تأکید بر نقش مهم مردم در ریشه کنی و جلوگیری از سرایت این بیماری خطرناک و مشترک افزود: مبارزه پیشگیرانه و پیگیر با بیماری هاری همواره جزو رئوس برنامه های اداره بهداشت و مديريت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد بوده است. با این همه در این مورد نیز مانند سایر برنامه های كنترل بيماري ها، همکاری و مشارکت عموم مردم به خصوص صاحبان سگ های گله و خانگي و پرورش دهندگان دام به منظور موفقیت هر چه بیشتر ضروري می باشد.

این مقام مسئول در پایان به صاحبان سگ های گله و نگهبان توصیه کرد: در صورت نگه داری از سگ، حتما دقت داشته باشند که حیوان مذکور طبق برنامه مشخص، واکسن هاری را سالیانه دریافت نماید. اشخاص از تماس با حیوانات مشکوک به علائم هاری اجتناب نموده و در صورت گاز گرفته شدن یا خراش بدن با چنگال سگ، گربه، روباه، شغال و گرگ به سرعت و به مدت 20 دقیقه محل گزیدگی را با آب و صابون شستشو نموده و بدون اتلاف وقت جهت شروع برنامه واکسیناسیون به درمانگاه مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا