یزدفردا "سپنتا نیک نام نماینده لغو عضویت شده شورای شهریزد که این روزها در صدر اخبار یزد و ایران قرار گرفتهسال  سپنتا نیکنام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دهه فجر سال گذشته به مواردی در رابطه با مسائل جامعه یزد اشاره نمود که مرور آن خال از لطف نیست:که با اشاره به اینکه زرتشتیان بعد از انقلاب اسلامی ایران به خوبی به زندگی خود ادامه داده‌اند، اظهار داشت: زرتشتی‌ها در بعد از پیروزی انقلاب از حق و حقوق خود بهره‌مند بوده‌اند.
وی افزود: اگرچه نظام جمهوری و اسلامی بود، حقوق اقلیت‌های دینی در همه حال مورد توجه بوده و مسئولان نظام به آن اهمیت داده‌اند.
رئیس انجمن زرتشتیان یزد با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی زرتشتی به راحتی توانسته‌اند مراسم‌های خود را برگزار کنند، گفت: اگر محدودیت‌هایی هم بوده برای برگزاری مراسم‌های زرتشتیان محدودیتی نبوده و این مراسم‌ها برگزار شده است.
نیکنام عنوان کرد: در اوایل انقلاب هم روزهایی را در سال به عنوان تعطیلی ویژه زرتشتیان اعلام کردند و الان هم تعطیلی‌هایی در این مناسبت‌ها وجود دارد.
وی اختصاص دادن یک نماینده مجلس به زرتشتیان را یکی دیگر از مواردی دانست که در انقلاب به زرتشتی‌ها توجه شده و گفت: تعداد زرتشتی‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوانند یک نماینده داشته باشند ولی الان شهر ۶۰۰ هزار نفری یزد یک نماینده و جمعیت چند هزار نفری زرتشتی‌ها هم یک نماینده در مجلس دارند و این موضوع نشان از احترامی است که نظام جمهوری اسلامی ایران به ما داشته است.
رئیس انجمن زرتشتیان یزد از برگزاری یادواره شهدای زرتشتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران همانگونه که به حقوق ما توجه شده، به وحدت هم تاکید صورت گرفته است.
نیکنام ادامه داد: ما هم در طرف مقابل سعی کردیم همان احترام‌ها را قائل باشیم و به خط قرمزها احترام بگذاریم و در مراسم‌های مختلف شرکت کردیم و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار مسلمانان را همچون گذشته ادامه داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سایت‌ها و مسئولان با اقداماتی که انجام می‌دهند و مطالبی که منتشر می‌کنند، سعی بر خدشه‌دار کردن اتحاد موجود در ایران و بین مسلمانان و زرتشتیان هستند.
رئیس انجمن زرتشتیان یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از میان تمام ادیان دینی که بیشترین شباهت را به آیین اسلام دارد، دین زرتشت است، تصریح کرد: وقتی ما چنین فرموده‌های زیبایی را از رهبر نیک اندیشمان می‌شنویم و می‌بینیم واقعا دلگرم و خوشحال و خوش‌بین می‌شویم.
نیکنام با اشاره به اینکه اقدامات برخی افراد در زمینه تحریف سخنرانی‌های مرتبط با زرتشتیان دلخوری‌هایی را در آنها به وجود می‌آورد، گفت: هیچ یک از این موارد نمی‌تواند در وحدت زرتشتیان با مسلمانان کوچکترین خدشه‌ای را وارد کند.
وی تصریح کرد: با این وجود متاسفانه این اقدامات خوراکی را برای رسانه‌های بیگانه فراهم می‌کند که سبب می‌شود علیه جمهوری اسلامی ایران قلم‌زنی کنند چرا که خیلی از کشورهای بیگانه به دنبال این هستند که بگویند در ایران حقوق اقلیت‌ها رعایت نمی‌شود درحالی که اصلا اینگونه نیست.
رئیس انجمن زرتشتیان یزد با اشاره به اینکه زرتشتیان قانون مدارترین اقلیت‌های دینی هستند، گفت: از نماینده ولی فقیه در استان تقاضا داریم که به مسئولان و سایت‌های خبری تذکر لازم را بدهند که اتحاد موجود در کشور را خدشه‌دار نکنند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا