پاول دوروف صاحب "تلگرام" و شبکه اجتماعی روسی "وکانتکته" در آستانه سی و سومین سالروز تولد خود هفت رمز موفقیتش را برای جوانان فاش کرد.
یزدفردا:پاول دوروف صاحب "تلگرام" و شبکه اجتماعی روسی "وکانتکته" در آستانه سی و سومین سالروز تولد خود هفت رمز موفقیتش را برای جوانان فاش کرد.

 

 
به گزارش ایسنا از ودوموستی، وی گفت:  سالهاست هفت عامل مسموم کننده زندگی را کنار گذاشته‌ام و به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ام.
 
دوروف افزود: خوردن گوشت حیوانات، قرص و محصولات دارویی، نیکوتین و تمامی اشکال مواد مخدر، قهوه و چای سیاه و سبز، هر نوع نوشابه و انرژی زا، فست فود، تلویزیون و برنامه‌های وابسته به آن را در زندگی کنار گذاشته ام و در آینده جزئیات دقیق آنرا برای علاقه مندان شرح خواهم داد.
 
این جوان روس موفق در عرصه فن‌آوری تصریح کرد: جوانان گاهی اوقات نیاز به زندگی سالم را احساس می‌کنند اما تحت فشار جامعه قرار می گیرند، زیرا به آنها گفته می شود :« به غیر از این شکل زندگی غیر ممکن است » و یا رفتار آنها به عنوان «بی احترامی برای دیگران » در نظر گرفته می شود. با این حال هر غیر ممکنی، ممکن است، اگر شما فکر می کنید کارتان صحیح است رفتارهای محیط اطراف خود را نادیده بگیرید.
 
دوروف تاکید کرد: جامعه ای که سنت‌هایش را بر پایه مسمویت خود ساخته است هیچ آینده ای ندارد.
 
به عقیده وی می توان زندگی و دنیای جدید خودمان را برپایه ارزش‌های والای خلقت، توسعه و کار سخت بنا نهاد.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام را بشناسید

یزدفردا:تلگرام یکی از مسنجرهایی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد و تقریبا بیشتر افراد در طول روز حداقل یک یا دو بار به این شبکه اجتماعی سر می زنند. حال با بنیانگذارد این شبکه اجتماعی پرطرفدار آشنا شوید.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

پاول والریویچ دوروف Pavel Valeryevich Durov ( به روسی Па́вел Вале́рьевич Ду́ров ) در 10 اکتبر سال 1984 به دنیا آمد. او یک کارآفرین روسی است که به خاطر بنیانگذاری شبکه‎ اجتماعی vk.com و سپس مسنجر تلگرام شهرت بسزایی دارد. او برادر جوانتر نیکولای دوروف است.

پاول دوروف Pavel Valeryevich Durov در لنینگارد Leningrad ( حالا با نام سنت پترزبورگ St.Petersburg شناخته می شود ) به دنیا آمد، ولی اکثر دوران کودکی خود را در ایتالیا در شهر تورین Turin سپری کرد. پدر او والری (که در رشته‎ی زبان شناسی تاریخی مدرک دکترا دارد ) آنجا کار می‎کرد. او در یک مدرسه‎ی ابتدایی ایتالیایی تحصیل کرد و بعد از برگشتن به روسیه در سال 2001 در سن پترزبورگ به Academy Gymnasium رفت. در سال 2006، او از بخش زبان شناسی تاریخی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ فارغ التحصیل شد.

دوروف در سال 2006 سایت VKontakte که بعدا با نام VK شناخته شد، را شروع کرد که در ابتدا تحت تاثیر فیسبوک قرار داشت. در سال 2011 او با تیمی از گروه ضربت مواجه شد که بیرون خانه‎ی او در سنت پترزبورگ قرار داشتند و علت آن درخواست دولت برای حذف صفحاتی از افراد سیاسی معترض در وب سایت مذکور بعد از انتخابات بحث برانگیز پارلمان بود. آن‎ها بعد از یک ساعت آنجا را ترک کردند.

او در سال 2013 مسنجر تلگرام را تاسیس کرد. در 16 آوریل سال 2014، دوروف با ارائه‎ داده‎های معترضین اکراینی به آژانس‎های امنیتی روسیه و مسدود سازی صفحه‎ی Alexey Navalny در VK مخالفت کرد. در عوض او چندین پست در صفحه‎ی خود در VK داد و ادعا کرد این درخواست‎ها غیرقانونی بوده است.

در 21 آوریل سال 2014 او از مقام مدیر ارشد اجرایی VK برکنار شد. کمپانی ادعا کرد که علت این کار نامه‎ی استعفایی بوده است که توسط دوروف یک ماه قبل نوشته شده بود و البته دوروف به یاد نداشت چنین کاری انجام داده است. دوروف سپس ادعا کرد که کمپانی تحت اختیار طرفداران ولادیمیر پوتین قرار گرفته است، و اشاره به این داشت که برکناری او نتیجه‎ی هم عدم همکاری او در رابطه با در اختیار قرار ندادن جزییات شخصی کاربران و هم عدم همکاری در ارائه‎ی جزییات شخصی افرادی که اعضای گروه VKontakte و متعلق به جنبش اعتراضی Euromaidan بوده‎اند به سرویس امنیتی فدرال روسیه بوده است. دوروف سپس روسیه را ترک کرد و اظهار کرد که قصد برگشتن هم ندارد.

دوروف در سال 2014 روسیه را ترک کرد و گفت "دیگر میل به برگشت ندارد" و اینکه "این کشور فعلا با فعالیت و تجارت در اینترنت سازگاری ندارد."

دوروف دارای افکار سیاسی و اقتصادی آزادانه گرایانه است و می‎گوید که گیاه خوار است و از خود به عنوان شخصی که تائوئیسم ( فلسفه تائو روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی که مبتنی است بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرمها و اشکال خاص حکومت می باشد. این اعتقاد اکنون 2500 ساله است و ریشه آن به کشور چین باز می‌گردد ) است یاد می‎کند. او بیانیه‎های آنارشیمی-کاپیتالیسمی منتشر کرده است که در آن افکار خود در رابطه با پیشرفت روسیه را بیان کرده است. او در روز تولد 27 سالگی اش یک میلیون دلار به بنیاد Wikimedia اهدا کرد.

کودکی و حرفه‎ی دوروف به صورت کامل در کتاب روسی The Durov Code. The True Story of VK and its Creator توضیح داده شده است.

او را مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) روسیه نامیده‎اند. در آگوست سال 2014 پاول دوروف به عنوان آینده‎دار ترین رهبر در اروپای شمالی که سنی زیر 30 سال دارد، معرفی شد.http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا