یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فضاي مجازي در کنار مزاياي بي شمار آن ،معايبي نيز در بردارد که عدم آشنايي کامل با اين فضا مي تواند آسيب هاي اجتماعي زيادي را براي خانواده ها به بار آورد .

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرگرد «موسوي» رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان البرز گفت :خانواده در تمام فرهنگ ها کانون شکل گيري هويت فرد است،والدين چندان با اينترنت و فضاي مجازي آشنايي ندارند و فرزندان آنها در جهت برقراري تماس با دوستان قديمي يا يافتن دوستان جديد و به اشتراک نهادن اطلاعات شخصي و موضوعات مورد علاقه شان در شبکه هاي اجتماعي مجازي عضو مي شوند و اغلب نيز از خطراتي که در کمين انهاست اگاه نيستند .

اين کارشناس در ادامه اظها ر داشت : شناسايي سايتهاي معتبر علمي و تفريحي و خبري و....... و ذخيره آنها در سيستم و ارائه آن سايتها به فرزندان جهت استفاده آنها مي‌تواند از جستجوي بدون هدف و اصطلاحا وبگردي‌هاي بي‌هدف در اينترنت مانع شود تا فرزندانمان از آسيبهاي فضاي مجازي در امان بمانند.

سرگرد موسوي افزود :دقت در محل قراردادن کامپيوتر در خانه، نصب نرم افزارهاي امنيتي روي سيستم، استفاده از ابزارهاي کنترلي و نظارتي از سوي والدين، انتخاب کلمه عبور مناسب، چک کردن نرم افزار امنيتي سيستم ،عدم استفاده از بلوتوث که مهم ترين عامل به خطر افتادن اطلاعات است و استفاده از خدمات کامپيوتري مجاز در جهت تعمير رايانه ها را از جمله موارد لازم براي پيشگيري از آسيب هاي فضاي مجازي مي باشد.

موسوي در ادامه بيان کرد : در فضاي مجازي اطلاعات در کمترين زمان ممکن قابل دسترسي هستند و با توجه به جعلي بودن آن امکان کلاهبرداري ، جرائم اخلاقي؛ جاسوسي و هتک حرمت افراد در اين فضا بسيار زياد است .

كارشناس پليس فتا در پايان با بيان اينکه کاربران با دقت بيشتري عضو شبکه هاي اجتماعي شوند افزود : عضويت نا‌آگاهانه در اين شبکه ها مي‌تواند به افراد آسيب هاي جبران ناپذيري وارد کند تا حدي که حتي آبروي افراد را به خطر اندازد بنابراين هنگام عضويت در شبکه هاي اجتماعي، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصي و خانوادگي به شدت خودداري کنيد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا