فداکار: بر اساس شاخص های برنامه ششم، با همه اپراتورها تفاهم نامه سالیانه منعقد می کنیم

 مهدی مقوم مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست مشترک مدیران مخابرات با اکرم فداکار مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات که در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد برگزار شد، با اعلام آمادگی برای پیشگامی در تامین نیازهای مخابراتی و فناوری اطلاعات و حرکت به سمت تحقق اهداف برنامه ششم  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد با هدفگذاری فعالیت ها شاخص های پیش بینی شده در برنامه ششم محقق گردد.

وی دسترسی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی در زمینه سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی،  کاهش 12/5 درصدی مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی ، توسعه دولت الکترونیک و دستیابی به حداقل 7/5 درصد رشد سالیانه الکترونیکی نمودن معاملات و تجارت کالا و خدمات را از جمله اهداف برنامه ششم توسعه معرفی کرد که مخابرات می تواند در تحقق آن نقش آفرینی کند.

اکرم فداکار مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به این که دولت تلاش می کد اقتصادی ICT را رشد دهد خاطرنشان ساخت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باور است که برنامه ریزی های از بالا به پایین مبتنی بر اولویت ها نبوده تا در برنامه های ملی قرار گیرد، لذا امیدواریم بر اساس شاخص های برنامه ششم، بتوانیم با همه اپراتورها تفاهم نامه سالیانه داشته باشیم.

وی با تمجید از مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت ICT ابراز امیدواری کرد مخابرات منطقه یزد بتواند همواره پیشتازی خود را حفظ کند و منابع بیشتری را جذب کند و افزود: در نظر داریم با محوریت مخابرات کنسرسیومی را برای فیبر نوری به وجود بیاوریم و شاخص های ارتباطی استان را ارتقا دهیم.

فضل الله ساجدی مدیر تجاری مخابرات منطقه یزد در این نشست با استقبال از مشارکتِ مخابرات در تامین نیازهای ارتباطی و  مخابراتی استان یزد، تاکید کرد: رویکرد مخابرات، خودگردانی و اقتصادمحور است و باید در جایی سرمایه گذاری کند که بازدهی داشته باشد.

وی افزود: دولت برای ارائه خدمات مخابراتی در مناطقی که درآمد زا نیست، باید با نگاه کلان به دو طرف قضیه توجه داشته باشد.

رییس زاده معاون شبکه مخابرات منطقه یزد نیز با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های توسعه ای مخابرات این منطقه در زمینه تلفن ثابت و توسعه پوشش ارتباطات سیار و فیبر نوری اظهار داشت: مخابرات منطقه یزد  نیازهای ارتباطی شهرک های صنعتی را شناسایی و بررسی کرده و برخی از این نیازها تامین شده و برخی نیز در برنامه قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه ما زیرساخت های مورد نیاز برنامه ششم توسعه را به ویژه در زمینه فیبر نوری نه تنها برای مخابرات، بلکه برای FCP ها نیز فراهم کرده ایم و بستر مناسبی را برای اجرای تکالیف و وظایفی که در شهرک های صنعتی پیش بینی شده تدارک دیده ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا