یزدفردا :در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان بافق، کتابخانه عمومی «محمد مفیدی» این شهرستان پس از اتمام عملیات بهسازی، بازگشایی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد زاده‌رحمانی، فرماندار بافق در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان و کتابداران خدوم بافقی در بحث تجهیز، بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های شهرستان، بیان داشت: در دوره مدیریت خانم دوست فاطمی‌ها، کیفی‌سازی کتابخانه‌های عمومی با سرعت بیشتری صورت گرفته و شاهد بهسازی چندین کتابخانه غیراستاندارد در طول این مدت بوده‌ایم که یکی از این کتابخانه‌ها، کتابخانه محمد مفیدی بافق است.

وی ادامه داد: بافق در زمینه شاخص باسوادی در رتبه نخست استان قرار دارد که به همین نسبت نیز نیازمند آن هستیم که کتابخانه‌های استاندارد و مطلوبی در شهرستان داشته باشیم.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق ابراز داشت: مجموعه فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط در شهرستان تلاش خواهند کرد تا زیرساخت‌های لازم برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مطلوب آماده شود و امیدواریم با تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان، زمینه جذب هرچه بیشتر مردم فرهنگ دوست بافق به کتاب و کتابخانه نیز فراهم شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم با تشکر از فرماندار، شهردار، شورای شهر و شرکت سنگ آهن مرکزی و خیران بافق به دلیل کمک ویژه به کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز و بهسازی فضای کتابخانه مفیدی، تصریح کرد: با حمایت همه مردم و مسئولان بافق، این کتابخانه اکنون به شرایط مطلوبی رسیده و در شأن مردم فرهنگ‌دوست و علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی بافق است.

او حمایت ویژه فرماندار از کتابخانه‌های عمومی ستود و گفت: آقای زاده‌رحمانی به عنوان یک نویسنده و چهره فرهنگی، چه در زمان فرمانداری خاتم و چه در دوران تصدی فرمانداری بافق همواره یار و یاور کتابخانه‌های عمومی بوده‌ و از برنامه‌های فرهنگی این نهاد حمایت کرده‌ است.

وی اظهار داشت: هر جامعه‌ای که به فرهنگ بها دهد، می‌تواند گام‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند. توجه جامعه به کتاب و کتابخانه نیز یکی از مظاهر رشد فرهنگی است که به موفیت‌های روزافزون آن جامعه منجر خواهد شد.

دوست فاطمی‌ها همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری شهرستان بافق و سرانه پایین فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان، باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم برای ساخت کتابخانه‌های استاندارد در این شهرستان فراهم شود تا شاهد رشد هرچه بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای در بافق باشیم.

او همچنین با اشاره به فعالیت‌های پربار فرهنگی صورت گرفته در کتابخانه محمد مفیدی بافق گفت: این کتابخانه با تلاش مسئول و کتابداران خود در جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری، به عنوان کتابخانه برتر استان انتخاب شد و در سایر برنامه‌های فرهنگی نیز جزو کتابخانه‌های فعال و پیشتاز استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین در پایان سخنان خود از رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به دلیل اهتمام ویژه برای بهسازی قدیمی‌ترین کتابخانه این شهرستان قدردانی کرد.

اجرای دکلمه توسط یکی از اعضای کتابخانه عمومی مهدیه مبارکه بافق به مناسبت روز شعر و ادب پارسی و همچنین اجرای موسیقی سنتی توسط گروه هم‌نوازی «هویار» از دیگر برنامه‌های آیین بازگشایی کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق بود.

در پایان این مراسم نیز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه فرماندار و شهردار بافق و حاضران در مراسم از بخش‌های مختلف کتابخانه دیدن کردند.

پیش از بازگشایی کتابخانه همچنین از سردیس «محمد مفیدی مستوفی بافقی» از دانشمندان و مورخان بزرگ بافق در مقابل در ورودی این کتابخانه، رونمایی شد.

 

کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق با قدمتی ۴۳ ساله قدیمی‌ترین کتابخانه این شهر است که در سال ۹۴ با صرف هزینه‌ای حدود ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان و استان، بهسازی و تجهیز شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا