فرماندار يزد در آغاز سال تحصيلي جديد گفت: دانش آموزان بايد در كنار فراگيري علم و دانش به دنبال افزايش و ارتقاء مهارت هاي زندگي باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم نمادين نواخته شدن زنگ بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي

فرماندار يزد 97-96 با حضور نماينده مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار يزد، مدير آموزش و پرورش ناحيه دو يزد و جمعي ديگر از مسئولين در مجتمع آموزشي حضرت مهدي (عج) محله حسن آباد يزد برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين مراسم با گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در سالهاي دور هدف دشمنان هجوم به مرزهاي كشورها بود كه نمونه عيني آن دفاع مقدس بود ولي امروز هدف و رويكرد دشمنان تغيير پيدا كرده و لازم است تا جوانان اين مرز و بوم با كسب علم و دانش در اين زمينه پيش قدم باشند.

فرماندار يزد با بيان اينكه امنيت و اقتدار بي نظير امروز ايران اسلامي مرهون خون شهيدان و مجاهدت رزمندگان در گذشته است افزود: در حال حاضر نيز دانشمندان و متخصصا و نخبگان جمهوري اسلامي ايران در بسياري از زمينه هاي علمي، ورزشی، فرهنگی و ... در سطح جهان صاحب نظر بوده و موفقيت هاي بيشماري را به دست آورده اند.

وي در ادامه با تأكيد به اينكه بحث ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده بايد مدنظر مسئولان آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گيرد تصريح كرد: نگاه تک بعدی به امر تعلیم و تربیت را یکی از مهمترین آسیب های نظام آموزش و پرورش است.

فرماندار يزد اضافه كرد: دانش آموزان بايد به دنبال كسب مهارت هاي زندگي در دوران تحصيل باشند تا پس از فراغت از تحصيل بتوانند در زمان تشكيل خانواده به عنوان مهمترين بنيان جامعه به خوبي نقش آفرين باشند.

سالاري همچنين در پايان بر آمادگي فرمانداري براي رفع مسائل و مشكلات مدارس شهرستان به ويژه مدارس واقع شده در حاشيه شهر نيز تأكيد كرد و اظهار داشت: خوشخبتانه با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد ستاد بازآفريني پايدار شهري تشكيل شده است كه در اين راستا مي تواند اقدامات تأثيرگذاري را انجام دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا