مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي، ناحيه شهرك هاي صنعتي يزد و تصفيه خانه شركت شهرك ها با بيان اينكه منطقه ويژه اقتصادي يزد يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم استان است، بر رعايت اصل پراكنش در جانمايي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، «محمدصادق طهماسبي» مديركل پدافند غيرعامل استانداري و كارشناسان اين اداره كل به همراه «سيدمسعود عظيمي» مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان از منطقه ويژه اقتصادي، ناحيه صنعتي يزد و تصفيه خانه شركت شهرك ها بازديد و بر رعايت اصول پدافند غيرعامل به ويژه اصل پراكنش در اين مناطق تاكيد كردند.
طهماسبي در اين بازديدها با اشاره به اينكه نياكان ما در گذشته به خوبي در ساخت بناها و زندگي خود اصول پدافند غيرعامل را رعايت كرده بودند، گفت: لازم است زيرساخت ها در حوزه پدافند غيرعامل را براساس فرهنگ ايراني- اسلامي اجرا كنيم.
دبيرشوراي پدافند غيرعامل استان با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد فعاليت هاي بسيار خوبي در حوزه دفاع غيرعامل انجام شده است و اين اقدامات با جدّيت در دولت دوازدهم نيز ادامه دارد، افزود: در برخي از حوزه ها وارث ناهمگوني، بي برنامگي و ناهنجاري هايي هستيم و اينكه در گذشته بسياري از تصميمات بدون كار كارشناسي، درنظر گرفتن آمايش سرزميني و نگاه جامع علمي و پدافندي گرفته و اجرا شده است.
طهماسبي خاطر نشان كرد: به عنوان مثال بيش از 85 درصد از صنايع و كارخانجات استان در سه درصد كل مساحت استان در محور يزد- اردكان مكان يابي شده و آسيب هاي زيستي و محيطي فراواني را براي مردم استان و به ويژه ساكنان شهرستان هاي يزد، مهريز، اردكان و اشكذر ايجاد كرده است.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري گفت: منطقه ويژه اقتصادي يزد به عنوان يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم است و ضرورت دارد اصول پدافند غيرعامل و اصل پراكنش در مكان يابي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه رعايت شود.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان يزد نيز در اين بازديد و نشست مشترك ضمن ارائه گزارشي از نحوه فعاليت ها در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد گفت: 150 هكتار زمين مفيد صنعتي در اين ناحيه وجود دارد و بيش از 14 هزار اشتغال ايجاد شده است.
عظيمي همچنين بر تهيه طرح جامع پدافند غيرعامل در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد با همكاري اداره كل پدافند غيرعامل استانداري تاكيد كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا