کنجک نویس

کنجک نویس یزدفردا :انتخاب استاندار یزد انسان را به یاد ضرب المثل یک بام دوهوا  و اینور بام تابستونه و اونور بام زمستانه می اندازد .

شاید با خود فکر کنید که انتخاب استاندار چه ارتباطی به این ضرب المثل ها دارد ،برای  پاسخ به این سئوال کافی است حرکتها و واکنش های صورت گرفته در یک ماه گذشته را یاد آورشویم .

پس از انتخابات غرورآفرین ریاست جمهوری و شورای شهر تحولاتی در یزد دارالعباده صورت گرفت که بصورت آنلاین به لطف شبکه های مجازی و رسانه های استان  اطلاع رسانی صورت گرفت .

دو انتخاب مهم در استان همه را تکاپو انداخت اولین انتخاب، انتخاب شهردار یزد بود که از ابتدا همه معتقد به انتخاب مهندس سید حسینی توسط اکثریت شورا بودند وهمه تلاش ها برای انتخاب نشدن وی توسط کسانی که با اکثریت شورا زاویه داشتند و بعضا هفکران اکثریت شورا صورت گرفت تا مهندس سید حسینی به اخترام مردم شهر یزد برنامه کاری را ارائه دهد و در پایان نیز انصراف خود را اعلام کند تا به منتخبین مردم در شورا به صورت خلاصه و مفید بفهماند که دقیقا جایگاهش در انتخاب شهردار توسط شورای شهر را می داند وانتخاب شهردارقبل از درخواست برنامه کاری  از وی را یاد آور شود !!!

بهتر است سخن کوتاه کنیم و به این نکته مهم در رایزنی دوستان اصلاح طلب برای انتخاب استاندار یزد که مصداق ضرب المثل ایرانی است که یک بام و دوهوا چگونه اتفاق می افتد بپردازیم .


اینور بام زمانی اتفاق افتاد  که اصلاح طلبان با امضاء ظومار خواستار انتخاب فرد مورد نظر خود برای پست شهردار یزد شده بودند رییس محترم شورای اسلامی شهر یزد نه تنها به درخواست همفکران خود توجهی نکردند وانتخاب شهردار را حق قانونی شورای شهر دانست و حق مداخله به هیچ کس را در انتخاب شهردار نخواهد داد !!

و انور بام هم در تحرک اخیر تعدادی از اصلاح طلبان انجام شده است شاهد رایزنی های گسترده توسط عده ای از اصلاح طلبان استان با مدیریت رییس شورای شهر و رییس ستاد مرکزی دکتر روحانی در یزد   هستیم که برای انتخاب استاندار جلسه گذاشته و با رای گیری از گزینه های مورد نظر خود وقرعه کشی از بین نامزدین ،خواستار انتخاب فرد مورد نظر خود توسط هیئت دولت برای استانداری یزد شدند .

و جالب تر این است که کسانی که از حق قانونی خود برای انتخاب شهردار دفاع می کردند حال خود نیز همان راهی را می روند که همفکرانشان در انتخاب شهردار رفته بودند و خود را محق می دانند که برای انتخاب استاندار باید به خواستشان توجه شود و  به دولت و وزیر کشور این حق را نمی دهند که وظیفه انتخاب استاندار وظیفه آنهاست  که با نگرش خود به  انتخاب استاندار و یا ابقاء استاندار فعلی برسند و واجازه دخالت دیگران در انتخاب استاندار را ندهند .

قطعا با اعتراض حزب اعتدال و توسعه استان یزد که تنها حزب همیشه همراه با روحانی بوده اند و تعداد کثیری از اصلاح طلبان که به بازی گرفته نشده اند انتخاب استاندار توسط وزیر کشور انجام شودو با ابقاء استاندار فعلی که با توجه به انتخاب وی به عنوان پنج استاندار همراه دولت و یا گزینه ای که به توان او برای اداره استان اعتقاد دارند یکبار دیگر باعث سرخوردگی بین اصلاح طلبان استان شود که تنها برای رای دادن به آنها توجه می شود وپس از انتخابات شورا و دولت نمی خواهند از انها به عنوان مشاور در انتخاب افراد استفاده کنند و اگر اینگونه شود تنها متولی اینگونه جلسات می توانند پاسخگوی کاری باشند که بدون درایت و شناخت جایگاه هواداران در اینگونه انتخاب ها به اینگونه حرکتها روی می آورندتا جو استان را به سمت و سوی تغییر مدیریتی توسط دولت سوق دهند و نهایت ماهی خود را از آب گل آلود صید کنند...

ادامه خواهد داشت!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا