یزدفردا:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل انتظار از دستگاه دیپلماسی کشور این است که سفیر ترکیه را از ایران اخراج کند و تا مادامی که دولت ترکیه از ملت ایران عذرخواهی نکرده، مانع سفر آقای اردوغان به ایران شود.
 
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اظهارات ضدایرانی اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: پس از اظهارات تازه‌ای که روز گذشته آقای اردوغان داشت، حداقل انتظار از دستگاه دیپلماسی کشورمان این است که سفیر ترکیه را از ایران اخراج کند و تا مادامی که دولت ترکیه از ملت ایران عذرخواهی نکرده، اجازه سفر آقای اردوغان به ایران را ندهد.
 
وی افزود: ملت ایران هیچ نیازی به ترکیه ندارند و آنها چیزی ندارند که به ما کمک کنند، به‌عکس این ما هستیم که در برخی حوزه‌ها صادراتی به این کشور داریم که اگر این صادرات را قطع کنیم آنها دچار مشکل می‌شوند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند، باید دولت با مجلس همدل و همزبان باشد، اظهار داشت: توهین به قوه مقننه توهین به قوه مجریه و همه مردم است، انتظار داریم دولت با مجلس در سیاست خارجی همدل باشد و اجازه چنین اهانت‌هایی را به ملت ایران ندهد.
 
آصفری گفت: مردم از رئیس‌جمهور محترم انتظار دارند که شخصاً پاسخ اهانت آقای اردوغان را بدهند و برخورد دیپلماتیک قاطعی با اردوغان صورت گیرد.
 
وی اظهارات اخیر اردوغان را غلو و خوش‌خدمتی به آمریکا دانست و افزود: کیست که نداند آقای اردوغان چه خدمت شایانی به گروهک‌های تروریستی به‌خصوص داعش کرده است که چه‌بسا اگر این کمک‌ها نبود اساساً داعش جرئت نداشت دست به چنین جنایت‌هایی در منطقه بزند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اردوغان به آمریکا چراغ سبز نشان داد تا آمریکایی‌ها به وعده‌ای که به او داده‌اند عمل کند؛ اردوغان فکر می‌کند می‌تواند رهبر دنیای اسلام در منطقه و خاورمیانه باشد و پا جای پای اخوانی‌ها بگذارد و رهبر سکولارهای دنیا شود. او در سوریه شکست خورده و حالا می‌خواهد بین قدرت‌های دنیا چهره‌ای تازه به خود بگیرد.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا