یزد فردا : رییس پلیس راه استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش و پیشگیری از تصادفات در راه‎‎های استان، از افزایش ۲۸ درصدی تلفات

رهنگ «احمد مظفری» با اشاره به پایان سفرهای تعطیلات تابستانی و بازگشت خانواده‎‎ها به شهرهای خود، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه پلیس راه کشور و همکاری هموطنان در رابطه با رعایت قوانین رانندگی، شاهد کاهش 5 درصد آمار متوفیان حوادث جاده‎‎ای کشور در این مدت بوده‎ایم.

وی اظهار کرد: این در حالی است که با وجود اقدامات متعدد پلیس راه در استان برای کاهش تخلفات رانندگی و پیشگیری از وقوع سوانح جاده‎‎ای از ابتدای سال، آمار تلفات جاده‎‎ای در راه‎‎های استان با افزایش 28 درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان این که به لحاظ جراحات ناشی از تصادفات در این مدت کاهش پنج درصدی برای استان ثبت شده است، یادآور می‎‎شود: 50 درصد از تصادفات جاده‎‎های ‎استان مربوط به واژگونی و خروج از جاده ناشی از خواب‎‎آلودگی بوده است.

مظفری از اقدامات پلیس راه استان در ایام تعطیلات تابستانی را به حداکثر رساندن تعداد گشت‎‎های محسوس و نامحسوس پلیس در راه‎‎های استان و جلب همکاری سایر ارگان‎‎های مرتبط ذکر کرد و گفت: سعی شد تا با استقرار پایگاه‎‎های اورژانس و هلال‎‎احمر در کنار راه‎‎های اصلی و ترانزیتی استان، تلفات ناشی از تصادفات کاهش یابد.

وی افزود: همچنین ایجاد ایستگاه‌‏‏های سیار استراحت برای رانندگان از جمله اقدامات پلیس راه استان بود تا به از این طریق با کاستن خستگی و خواب‎‎آلودگی آنان، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

مظفری در مورد اقدامات دیگر پلیس راه استان در این مدت گفت: با توجه به این که یکی از حوادث پرتکرار در جاده‎‎های کویری «برخورد با شتر» است، با توزیع بروشورهای اطلاعرسانی بین ساروانان و چوپانان، نصب پرچم و تابلوهای فسفری برای کاهش این سوانح تلاش شده است.

وی به راه‎‎اندازی سامانه 110120 پلیس راه کشور اشاره کرد و یادآور شد: این سامانه جهت مشارکت مردم و همکاری آنان با پلیس راه برای افزایش ایمنی مسافران راه‎‎اندازی شده است و امیدواریم مردم از این طریق تخلفات رانندگان را برای پیشگیری از بروز حوادث گزارش دهند.

رییس پلیس راه استان همچنین از راه ‏‏اندازی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان مسافربری خبر داد و افزود: این سامانه که مخصوص ناوگان مسافربری است، تا پایان مهرماه جهت خودروهای حمل مواد خطرناک، سوختی و سواری‎‎های کرایه‎‎ای نیز فعال خواهد شد.

وی در مورد دوربین‎‎های کنترل سرعت مستقر در جاده‎‎ها، هشدار داد: بسیاری از رانندگان، دوربین‎‎های مذکور را جدی نمی‏‏گیرند لذا باید مطلع باشند این دوربین‎‎ها نه تنها سرعت لحظه‎‎ای بلکه سرعت میانگین خودورها را نیز ثبت می‏‏کنند.

سرهنگ مظفری در پایان نیز ماه عزاداری محرم را به دلیل تردد فراوان عزاداران حسینی در بین شهرهای استان از ایام مستعد حوادث جاده‎‎ای خواند و تاکید کرد: پوشش تیره لباس عزادارن هیئات مذهبی عمدتاً در شب هنگام، آنها را در هنگام تردد در مسیرهای برون شهری از دید رانندگان پنهان نگاه می‎‎دارد و می‎‎توان موجب بروز سوانح و تصادفات شود لذا وجود انتظامات در هیات‎‎ها امری بسیار ضروری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا