یزد فردا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از افتتاح و بهره‌برداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس پس از ۹ سال در یزد خبر داد.

سرهنگ محمد رجبی ظهر  در نشستی خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است و همزمان با ۹ استان دیگر از این مرکز بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: عملیات ساخت این مرکز تا پایان مهرماه امسال به پایان می‌رسد و تا ایام دهه فجر نیز تجهیز و آماده بهره برداری خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: عملیات احداث این مرکز از سال ۱۳۸۷ در فضایی به وسعت بیش از ۱۹ هزار مترمربع آغاز شده و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.
رجبی یادآور شد: ۱۶ هزار مترمربع از این فضا مربوط به محوطه مرکز، ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع مرکز فرهنگی در سه طبقه و ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع نیز ساختمان ستادی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در استان یزد اظهار داشت: نمایش رزمی عملیات بیت المقدس ۷ امسال در هفته دفاع مقدس در موقعیت شهید رشیدی در جوار پارک کوهستان یزد برگزار می شود.
رجبی با اشاره به اینکه در عملیات بیت المقدس ۷ بیشتر، رزمندگان یزدی حضور داشتند، افزود: این عملیات به صورت داوطلبان در خردادماه سال ۶۷ در شرایط گرمای ۵۰ درجه ای هوا در کانال ماهی شلمچه انجام شد و بسیاری از رزمندگان در این کانال به دلیل تشنگی به شهادت رسیدند.
وی افزود: این عملیات قرار است در موقعیت شهید رشیدی به مناسبت هفته دفاع مقدس بازسازی شود که به طور قطع برای رزمندگان آن دوران خاطره انگیز و برای مردم جالب توجه خواهد بود.
رجبی همچنین یادآور شد: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس نیز رژه نیروهای مسلح در یزد برگزار و توانمندی‌های صنعت دفاعی استان به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش مهر، از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به نام هفته دفاع مقدس تعیین و نامگذاری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا