استاندار يزد با صدور پيامي ضمن تبريك روز پزشك به جامعه پزشكي و درماني استان اظهار داشت:پزشكان ضامن سلامت جامعه و امنيت روحي و رواني بيماران هستند و فرشتگاني هستند كه دردها را التيام مي دهند و آرامش و سلامتي خويش را بعد از خدا از آنان مي خواهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» بدین شرح است:
هر سال اولين روز شهريور كه با زادروز دانشمند و پزشك و نابغه كم نظير ايران زمين شيخ الرئيس ابوعلي سينا مصادف است به عنوان روز پزشك از اين قشر انديشمند و زحمتكش تقدير و تشكر مي شود هميشه نام فرهيختگان عالم بشري چه در زمان حيات و بعد از آن منشاء خيرات و بركات بوده است و چه زيبا و معني دار كه اين روز را روز پزشك نام نهاده اند.ابوعلي سينا از تاثيرگذارترين فيلسوفان و دانشمندان ايران اسلامي بوده كه نزديك به 450 كتاب به زبان هاي عربي و فارسي از جمله شفا در فلسه و قانون درطب نوشت. او در 18 سالگي همه علوم زمان خود را فرا گرفت و بر قله افتخار مشرق زمين ايستاد او پزشكي بود كه هر وقت با مسئله اي علمي مواجه مي شد وضو مي گرفت و در مسجد و نماز حل آن را از خداوند مي طلبيد. ياد و نام اين نابعه بشري گرامي باد.
 به جاست كه اين روز عزيز را به همه پزشكان و دانشجويان پزشكي و جامعه پزشكي و درماني استان تبريك بگوئيم و توفيق همه اين عزيزان را كه استان ما را به قطب پزشكي كشور بويژه در جنوب شرق ايران تبديل كرده اند از خداوند بزرگ مسئلت نمائيم.
پزشكان ضامن سلامت جامعه و امنيت روحي ورواني بيماران هستند و فرشتگاني هستند كه دردها را التيام مي دهند و آرامش و سلامتي خويش را بعد از خدا از آنان مي خواهند.
اميدواريم پزشكان ما با بردباري، رازداري و خوش خلقي مردم عزيز و سخت كوش و هميشه در صحنه دارالعباده و دارالعلم را ياري دهند و همواره دستانشان كه نعمت هاي الهي محسوب مي گردند نوازشگر آلام درماندگان و بيماران باشد و در درگاه حق تعالي مأجور باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا