رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد بر استفاده از ظرفیت جهانی شدن یزد در رونق اقتصادی تاکید کرد

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزدرئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهریزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد  ضمن تبریک مجدد به شهروندان و مسئولین کشوری و استانی بابت جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد و تشکر از آنها به جهت تلاشهای مستمر و پیگیرانه خاطرنشان ساخت: شورای اسلامی شهر یزد در دوره های سوم و چهارم با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر، مبالغ قابل توجهی از بودجه شهرداری را در جهت بهبود شرایط بافت تاریخی هزینه نموده است.

وحید رضا خباززاده یزد با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در شورای دوره چهارم پروژه های خوبی به بهره برداری رسیده است گفت: یکی از این پروژه ها خیابان قیام بود که گرچه در ابتدا و با انتفاد تند برخی از رسانه ها مورد تائید مردم نبود اما امروز می بینیم که به یکی از زیباترین خیابان های شهر تبدیل شده است و مورد رضایت شهروندان می باشد.

وی ضمن بیان اینکه «این موفقیت مرهون پیگیری و همراهی همه مسئولین می باشد»، افزود: ثبت بافت تاریخی به صورت بین المللی ضمن اینکه اقدام بسیار ارزشمند می باشد ولی اگراقدامات موثر و درست در این بافت پیگیری نشود مسلماً به اهداف مورد نظر نمی رسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد  همچنین از ریاست جمهوری خواست تا شهر یزد را به عنوان اولین منطقه آزاد ویژه تجاری و گردشگری بافت تاریخی کشور با برخورداری از کلیه شرایط منطقه آزاد ویژه گردشگری و زیرنظر معاونت محترم ریاست جمهوری معرفی و در هیات دولت مصوب نماید که می تواند حداقل پاسخی به همت و همچنین اعتبار و تلاش همه گذشتگان و یزدی ها در طول تاریخ باشد.

وحید رضا خباززاده یزدی  در ادامه از ساخت زائر سرا ویژه یزدی ها در مشهد توسط شهرداری یزد تشکر کرد و افزود: خوشبختانه ساخت این زائر سرا برای کسانی که توانایی مالی کافی برای سفر به مشهد و اسکان  ندارند  مناسب هست  و امیدواریم با ساخت سریعتر این زائرسرا امکان استفاده مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه از این فضا هرچه سریعتر فراهم شود.

گفتنی است این زائرسرای ارزان‌قیمت در 10‌طبقه و در مساحت 500 مترمربع زمین در حال احداث می باشد که طبقه چهارم آن برای استفاده شهروندانی که از شهرداری و شورای شهر معرفی می‌شوند، در اختیار استان قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا