کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان یزد با عنوان غدیر 3 به میزبانی شهرستان بافق به مدت 3 شبانه‌روز آغاز به کارکرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان یزد (غدیر 3) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان‌های 10 گانه استان در محل سالن همایش‌های آهن شهر بافق آغاز شد.
فرماندار بافق در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی «غدیر۳» ضمن خیرمقدم به مدعوین و مسئولان استان و شهرستان‌ها با اشاره به اینکه بافق، شهرستانی است که در بین دو استان تاريخي و كهن یزد و کرمان واقع‌شده است؛ گفت: بافق اولین شهرستانی است که هم‌زمان با استان شدن یزد تشکیل‌شده است و خوشبختانه پس از انقلاب اسلامي و بخصوص در دولت تدبیر و امید روز بروز پله‌های ترقی را طی می‌کند.
«محمد زاده رحمانی» با اشاره به فراهم شدن زمينه تکمیل چرخه فولاد در شهرستان تصریح کرد: بافق به بهشت معادن معروف است و در راستای تکمیل صنایع جوار ریلی نيز گام‌های مطلوبی برداشته‌شده است.
وی از اهمیت به بخش کشاورزی و افزایش تولید کمی و کیفی دو محصول پسته و خرما خبر داد و افزود: در بحث گردشگری نیز شهرستان بافق به همت شهرداری و مجموعه عوامل گردشگری بعد از تبریز دومین شهری است که شاخصه‌های گردشگری را در سال گذشته ارتقاء بخشيده و در ایام نوروز نيز در رتبه‌بندی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان رتبه اول را کسب کرده است.
زاده رحماني به تمدن كاريزي يزد و بافق هم اشاره و از مديران ستاد مديريت بحران حاضر در جلسه خواست در خصوص تخصيص بودجه به احياي قنوات و آب‌رسانی روستايي شهرستان مساعدت كنند.
فرماندار بافق در پایان پيرامون جاذبه‌های گردشگری و کمپ‌های کویري شهرستان، بافت قدیمی، نخلستان‌ها، مجموعه تفرجگاهی پارک آبشار و آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) ... سخنانی ایراد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا