با شناختی از آقای بطحائی دارم ایشان می تواند آموزش وپرورش را رشد دهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش " احمد شیرزاد "که به همراه معاونین ، مدیرکل نوسازی و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز با خبرنگاران استان نشست خبری داشت درابتدای سخنان خود به نقش وزیر آموزش و پرورش در هدایت و سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت : امیدوارم نمایندگان مجلس با اعتماد بالای خود به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش ، زمینه ای را فراهم کنند تا دانش آموزان وفرهنگیان با عزمی استوار و تلاشی مضاعف سال آینده تحصیلی را شروع کنند.
وی گزینه ریاست محترم جمهور برای تصدی وزات آموزش و پرورش را فردی مدیر و با تجربه دانست که تمامی مراحل مدیریتی را با سابقه ای درخشان پشت سرگذاشته است .
ایشان سید محمد بطحائی را معلمی اخلاق مدار ، مسلط ، توانمند ، پاکدست ، شریف و شایسته تصدی وزارت معرفی کرد و گفت : با شناختی از آقای بطحائی دارم ایشان می تواند آموزش وپرورش را رشد دهد
شیرزاد افزود : انتظار فرهنگیان از نمایندگان محترم مجلس این است در آستانه بازگشایی مدارس و با توجه به اینکه آموزش و پرورش بتواند بدون وقفه مسیر خود را ادامه دهد مثل همیشه با رای اعتماد خود به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، دولت تدبیر و امید را همراهی نمایند.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد درادامه از ورود 238 هزار و 319 دانش آموز به مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد که نسبت به سال تحصیلی گذشته، 5.8 درصد افزایش دارد.
این مسئول افزود : این تعداد دانش آموز در 10 هزار و 69 کلاس درس در قالب دو هزار باب مدرسه ساماندهی می شوند.
وی با بیان اینکه 79 درصد مدارس استان شهری و 21 درصد روستایی است اظهار کرد: 91 درصد دانش اموزان در مدارس شهری و بقیه در روستاها تحصیل می کنند.
شیرزاد با بیان اینکه افزون بر 13 درصد این افراد در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند افزود: علت رشد دانش اموزان استان نسبت به سال تحصیلی گذشته مهاجر پذیر بودن استان و وجود اتباع خارجی است.
وی با اشاره به اینکه هفت درصد دانش آموزان استان با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل می دهند گفت: 60 درصد دانش آموزان اتباع خارجی در شهر یزد از دانش آموزان ایرانی تفکیک شدند و قرار است با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد چند مدرسه در شهر یزد برای اتباع ساخته شود.
وی با بیان اینکه معیار کیفیت در آموزش و پرورش رضایت اولیاء دانش اموزان است اظهار کرد: مدارس نیاز به گفت و گو میان مدیر، معلم ، دانش اموزان و اولیا آنها دارد و به هر میزان در اداره مدارس مشارکت وجود داشته باشد قطعا آموزش و پرورش هم به موفقیت های زیادی دست خواهد یافت.
وی مهمترین چالش آموزش و پرورش را غیر ایمن بودن یک سوم مدارس استان بیان کرد و گفت: کمبود اعتبار و بیمه تکمیلی بازنشستگان از دیگر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه بدون حمایت خیرین مدارس استان به شایستگی اداره نخواهد شد گفت: هم اکنون 288 واحد آپارتمان ویژه فرهنگیان فاقد مسکن در استان در حال ساخت است.
مدیرکل آموزش وپرورش درادامه به تشریح وضعیت آموزش وپرورش استان درزمینه های مختلف آموزشی ، پرورشی ، ساخت وساز مدارس ، ساماندهی نیروی انسانی ، ساماندهی کلاس ومدرسه و سایر مباحث مرتبط با بازگشائی مدارس پرداخت و افزون بر 2ساعت با 50 نفراز اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به گفتگو پرداخت و به سوالات آنان درزمینه های مختلف پاسخ گفت .
وی درپایان از زحمات خبرنگاران درایجاد ارتباط با مخاطبان آموزش وپرورش وانعکاس اخبار آموزش وپرورش تقدیرکرد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا