کم تحرکی ضرر و زیان های جسمی برای دانش آموزان به دنبال دارد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عباس دهقان درنشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بر ضرورت ترویج فرهنگ تحرک بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان تاکید کرد و گفت : کم تحرکی ضرر و زیان های جسمی برای دانش آموزان به دنبال دارد .
دهقان به برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در راستای ایجاد تحرک بیشتر دردانش آموزان اشاره کرد و گفت : اجرای طرح حیاط پویا ، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ، مدرسه قهرمان ، طرح ورزش صبحگاهی و ایجاد کانون های ورزشی درون مدرسه ای ازجمله برنامه های آموزش و پرورش برای ایجاد تحرک بیشتر دربین دانش آموزان است .
وی نقش مربیان بهداشت مدارس در آموزش و پیشگیری به دانش آموزان را یادآور شد و با تشکر از همراهی دانشگاه علوم پزشکی دراجرای طرح های پیشگیری درمدارس گفت : درسال تحصیلی جاری طرح های مختلفی ازجمله سفیران سلامت ، وارنیش فلوراید دندان ، مروجین سلامت ، طرح نوجوان سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی درمدارس استان اجرا شده است .
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح حیاط پویا، المپیاد ‌ورزشی صبحگاهی، کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و مدرسه قهرمان از جمله طرح‌های تدوین شده در آموزش و پرورش یزد به منظور رفع نیاز تحرک دانش آموزان است.

این مقام مسئول با بیان این که تحرک لازم برای هر دانش‌آموز حداقل 150 دقیقه در هفته است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ورزش و تحرک مستمر بین دانش آموزان و خانواده‌های آنها ضروری استوقطعا 2ساعت زنگ ورزش مدارس نمی تواند نیاز حرکتی دانش آموزان را مرتفع نماید
دهقان در پایان با اشاره به این که در حال حاضر 105 مربی ورزشی و سلامت در مدارس استان مشغول فعالیت هستند، گفت:‌ معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد به 135 مربی سلامت در مدارس نیاز دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا