سید محمد میرمحمدی

پس ازاعلام اسامی  اشخاص حقوقی و حقیقی که به عضویت مجمع تشخیص مصلجت نظام برای یک دوره‌ی پنج‌ساله‌ی که توسط رهبر معظم انقلاب منصوب شدند .

خیلی از رسانه های کشور در مورد یک نفر از افراد حقیقی منصوب شده اشتباه کوکی کردند و زمانی که به اسم سید محمد میرمحدی رسیدند سریع بیوگرافی مهندی سید محمد میرمحمدی استاندار یزد را منتشر نموده و آنقدر این استباه پیش رفت تا درسایتهای ویکی پدیا نیز در صفحه استاندار یزد نیز به عضویت ایشان در مجمع اشاره شده است و یزدفردا چون سابقه اشتباه رسانه ها در خبرهایی مشابه را داشت  که بطور مثال که پس از به تنفیذ حکم  ریاست جمهوری روحانی در دور اول و پرنگ شدن اعضای حزب اغتدال و توسعه کشور  و اعلام اسامی شورای مرکزی  این حزب در کشور دفترغبداله زاده  نماینده مردم طبس دقیقا نمانده خود را به جای عبداله زاده عضو شورای مرکزی اعتدال و توسعه کشور معرفی کرد  و دقیقا مردم غافلگیر شده و می دانستند که ایشان رسما از قالی باف در انتخابات حمایت کرده چگونه می تواند عضو شورای مرکزی اعتدال و توسعه کشور باشد که دوستان یزدفردا پس از تحقیق و بررسی متوجه شدند که عبدالله زاده عضو شورای مرکزی فرد دیگری است !!!و اطلاع رسانی انجام شد.

با اعلام اسامی خبرنگار یزدفردا با تماس با استاندار یزد مطلع شد فرد انتخاب شده توسط رهبر انقلاب جناب سید محمد میرمحمدی زرندی نماینده مردم قم در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی است که پس از ثبت نام لاریجانی از حوزه قم ایشان به احترام حضور ایشان از تهران کاندید شدند.

پس سید محمد میرمحمدی عضو شورای تشخیص مصلحت نظام استاندار یزد نیست و نماینده مردم شریف قم در دوره مجلس بوده و دکتر میرمحمدی از جمله سیاستمداران برجسته جمهوری اسلامی ایران و مفاخر دانشگاه علامه طباطبائی می باشند که بر خلاف بسیاری از سیاسیون و دولتمردان چندان اهل ارتباط با رسانه ها نبوده و در تمام این سالها سعی نموده است تا از رسانه ها دوری نماید.


به بهانه این خبر بیوگرافی هردو عزیز و تصاویر انعکاس اشتباه صورت گرفته توسط رسانه ها منتشر می کنیم .

 

سیدمحمد میرمحمدی عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

محمد میرمحمدی (زادهٔ ۱۳۲۷ در قم) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قم در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.[۱] وی پیش‌تر در دورهٔ ششم نیز عضو این مجلس بود.

 

دکتر سید محمد میرمحمدی فرزند آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی ( از چهره های برجسته حوزه علمیه قم ، رئیس اسبق دانشکده الهیات دانشگاه تهران و نماینده فعلی مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ) و نوه مرحوم آیت الله العظمی حاج سید احمد زنجانی (ره)  و خواهرزاده آیت الله العظمی شبیری زنجانی مرجع عالیقدر جهان تشیع متولد سال ۱۳۲۷ شهرستان قم می باشد.

 

ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی می باشند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدرک فوق لیسانس خود را در رشته ی اقتصاد بین الملل از دانشگاه تهران اخذ نمودند. دکتری وی در رشته ی مدیریت با گرایش سیاستگذاری از دانشگاه تهران می باشد.

 

دکتر میرمحمدی از جمله سیاستمداران برجسته جمهوری اسلامی ایران و مفاخر دانشگاه علامه طباطبائی می باشند که بر خلاف بسیاری از سیاسیون و دولتمردان چندان اهل ارتباط با رسانه ها نبوده و در تمام این سالها سعی نموده است تا از رسانه ها دوری نماید.

 

رئیس دفتر ویژه ی آیت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری ، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، رئیس دفتر رئیس جمهور وقت (آیت الله هاشمی رفسنجانی ) ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری به مدت ۱۴ سال و دبیرکلی حزب تمدن اسلامی تنها بخشی از سوابق سیاسی و اداری دکتر میرمحمدی در طول سالیان گذشته می باشد.

 

ایشان هم اکنون عضو هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبائی ، عضو هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان امام با حکم مقام معظم رهبری ، دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری و عضو هیئت مدیره بیمه ملت می باشند و تا چند وقت پیش نیز به عنوان مدیرگروه اقتصاد بازرگانی دانشگاه علامه فعالیت می نمودند.

 

از سوابق علمی ـ پژوهشی سیدمحمد میرمحمدی می توان به تألیف کتاب مفاهیم کلیدی نظام اداری – تألیف کتاب الگوی نظارت و کنترل در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران – تألیف کتاب نقش بیمه های صادراتی در توسعه صادرات – ساختار نظارت مطلوب در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران – موانع ساختاری وجدان کاری و انضباط اجتماعی – رویکردهای کنترل و نظارت سازمانی – بهره وری در بخش عمومی – آموزش و توسعه پایدار – مدیریت و رهبری – – دولت الکترونیک و شهر الکترونیک – ساختار نظارت جامع در تحقق سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران – نظام اداری ایران : تحلیلی بر مسائل ، مشکلات و چالش ها – – بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمند سازی فرماندهان و مدیران ناجا – – اثر سنجش تسهیلات سیستم بانکی بر صادرات غیر نفتی ایران در قالب سیستم معادلات ظاهراً غیرمرتبطSUR – تحلیل کیفی و واکاوی ادغام دستگاههای دولتی :ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی – نقش رهبری معنوی در سازمان های معاصر – – به کارگیری مدل کارت امتیاز متوازن در ارزیابی اجرای سیاستهای کلی نظام اداری – – بررسی ارتباط بین کار و زندگی با نگرش های کاری (مورد مطالعه ) : پرستاران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی -تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی (نشست تخصصی گروه اقتصاد مقاومتی) اشاره نمود.

 

تواضع ، اخلاق خوش و شوخ طبعی از جمله ویژگی های برجسته شخصیتی ایشان می باشد.

و

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد

سید محمد میرمحمدی (زاده ۱۳۲۷ اردکان)، سیاستمداراستاندار استان یزد در دولت یازدهم که از ۸ آبان ۱۳۹۲  تاکنون در سمت استاندار یزد مشغول خدمت است

وی تحصیلکرده لیسانس در رشته مهندسی منابع طبیعی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران و دارای کارشناسی ارشد مدیریت در مرکز مدیریت دولتی است. او دوره دکتری ترددی مدیریت برنامه‌ریزی در دانشگاه کینگ استون لندن را ناتمام گذاشت

سید محمد میرمحمدی در سال 1327 در شهر اردکان استان یزد چشم به جهان گشود ،وی پس از اخذ دیپلم در رشته  مهندسی منابع طبیعی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران  پذیرفته ولیسانس خود را از همین دانشگاه  اخذ کرد  .

وی در دوران دانشجویی فعالیت های سیاسی خود را آغاز و یک بار هم دستگیر و بمدت سه ماه زندانی و به دلیل عدم اعتراف آزاد و تا به ثمر رسیدن انقلاب فعالیت های سیاسی و مبارزاتی خود را ادامه داد .

مهندس میرمحمدی کارشناسی ارشد مدیریت در مرکز مدیریت دولتی گذراند ودوره دکتری ترددی مدیریت  برنامه ریزی  در دانشگاه کینگ استون لندن را نا تمام گذاشت.

وی در قبل از انقلاب فعالیت های کاری خود را آغاز نمود و پس از انقلاب فعالیت در بخش های زیر را در کارنامه کاری خود ثبت نموده است :

مسئول بخش کشاورزی بنیاد مستضعفان  در استان های شمالی ایران 1.5سال
قائم مقام بخش کشاورزی بنیاد مستضعفان  
معاونت بهره برداری  و صنایع چوب سازمان جنگلها و مراتع کشور
1.5    سال
معاون وزیر کشاورزی و رییس سازمان جنگلها و مراتع کشور
1.5    سال
رییس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
3    سال
معاون وزیر کشاورزی در امور شیلات  و ابزیان 1    سال
رییس شورایعالی جنگل و مرتع وخاک وعضو دبیرخانه شورایعالی کشاورزی در نخست وزیری وقت 3     سال
معاون وزیر کشاورزی در امور حقوقی و مجلس و اطلاع رسانی(یزدفردا) 9    سال
جانشین وزیرکشاورزی در امور بازرگانی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران 6     سال
قائم مقام حقوقی  و امور مجلس وزارت نفت 
1     سال
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نفت(یزدفردا) 3     سال

 

مهندس سید محمد میرمحمدی در بخش های مختلف به عنوان نماینده وزیر و عضو شوراهای عالی و کمیته ها و مجامع  و کمیسیون های مختلف فعالیت داشته است که  مهمترین آنها شامل :

عضویت در شورایعای شهرسازی و معماری   9سال
عضویت در کمیسیون لوایح دولت 9سال
عضویت در شورایعالی بیمه کشور (یزدفردا) 6سال
عضویت درشورایعالی نظارت براتاق ایران 4سال
عضویت درشورای توزیع  کشور 4سال
عضویت در شورایعالی نظام بهره برداری 
(یزدفردا)
3سال
عضویت در شورایعالی امور اجتماعی و رفاه وزارت کشاورزی 5سال
عضویت هیئت عالی نظارت بر اصناف 4سال
عضو کمیته برنامه ریزی تعاون دردوره برنامه ریزی برنامه 5ساله دوم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی  
عضو کمیته برنامه ریزی کشاورزی در دو دوره برنامه ریزی برنامه پنجساله دوم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی  
عضوکمیته برنامه ریزی صنعت و معدن و بازرگانی در دوره برنامه پنج ساله دوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی  
عضو کمیته ملی بیابان زدائی 3سال
عضوکمیته ملی تجارت اکو 
3سال
عضو کمیته تخصصی کمیسیون اقتصاد دولت (یزدفردا) 4سال
کمیسیون ویژه بررسی لایحه اصلاحی قانون مالیات های مستقیم در دوره بررسی لایحه مزبور  

استاندارجدید یزد نمایندگی وزیرکشاورزی درمجامع عمومی  شرکتها و سازمان های مشروحه زیر را نیز عهده دار بوده است                                                                                         
            

شرکت سهامی بازرگانی دولتی ایران 4سال
شرکت سهامی خدمات پشتیبانی امور روستایی و مناطق عشایری 4سال
سازمان غله کشور(یزدفردا) 4سال
سازمان تعاون مصرف کادر نیروی نظامی (اتکا)
4     سال
شرکت حمل و نفل جاده ای یخچال داران جمهوری اسلامی 4سال
شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران 4سال

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا