معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از ثبت و ضبط کامل دارایی ها و بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی در دستگاههای اجرایی، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " سعید نورایمانی" افزود:  این کار در راستای سیاست دولت  و وزارت اقتصاد در خصوص خزانه دارای الکترونیکی و حسابداری تعهدی  در قالب طرح یکساله انجام شده است.

وی هدف از اجرای طرح را شناسایی بدهی ها  و مطالبات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی و تعیین وضعیت  دارایی های دولت در استان اعلام کرد.

وی از راه اندازی سامانه ویژه بدهی ها و مطالبات دولت (سماد) و اتصال همه دستگاههای اجرایی استان به این سامانه خبر داد و گفـت: وضعیت بدهی ها و مطالبات دولت در این سامانه ثبت شده و نگهداری می شود.

وی تخصیص و توزیع اوراق اسناد خزانه اسلامی را در گرو ثبت بدهی ها و دارایی های دستگاههای در سامانه سماد بیان کرد و گفت: سامانه یاد شده بخشی از فرایند پیاد ه سازی خزانه دارای الکترونیکی است.

معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از پیگیری موفق این استان برای ثبت بدهی ها، مطالبات و دارایی های دولت در استان خبر داد و اظهار داشت: یزد در مرحله ثبت دستی اطلاعات بدهی و مطالبات دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی رتبه اول و در مرحله الکترونیکی رتبه دوم را  در کشور کسب کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا