ساشا ریاحی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پیش بینی 2 میلیارد تومان برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ ساشا ریاحی در نشست مشترک با فرماندار و مسئولان شهرستان با بیان اینکه حوزه ميراث فرهنگي بافق با همراهی فرماندار، شهردار و رئیس نمایندگی میراث فرهنگی در شش ماه اخیر متحول شده است اظهار داشت: از سال 91 كه در اداره كل مشغول به خدمت هستم، هیج اتفاق خاصی برای میراث شهرستان رخ نداد و همیشه به عنوان یک شهرستان بي توجه به ميراث فرهنگي مد نظر بود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ملی و استاني در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای بافق تخصیص یابد که امیدواریم این اتفاقات پیوسته و مستمر باشد.

ریاحی افزود: در حوزه صنایع دستی یکی از پایه های ثابت استان صنایع دستی بافق است. وی با اشاره به وجود کمپ های گردشگری در این شهرستان عنوان کرد: ظرفیت در حوزه گردشگری نیز رضایت بخش است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین تصریح کرد: نیاز است تا در حوزه میراث فرهنگی توجه بیش از پیش صورت گیرد.

وی با اشاره به ترمیم و بازسازی خانه های مشارکتی بیان کرد: بافق در این زمینه اقدامات  اوليه را شروع كرده است.

ریاحی همچنین از تخصیص 200 میلیون تومان در رابطه با بازسازی میدان خان خبر داد و متذکر شد: دولت مکلف است به منظور اجرای طرح بازآفرینی محدوده ها، اعتبار در نظر گیرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان با قدردانی از تلاش و زحمات "لیلی رنجبر" سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بافق تعامل و یکپارچگی بین مسئولان بافق را زمینه ساز موفقیت های توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا