یزدفردا "وارده:روز یکشنبه 25/ 4/ 96 نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در صحن مجلس شورای اسلامی به مناسبت ثبت جهانی شهر یزد نطق تأثیر گذاری ایراد کرد و بر خلاف روش برخی از نمایندگان درخواست های صریحی را مطرح کرد که فکر میکنم هم برای ایشان و هم برای یزد این نوید وجود نماینده ای مطالبه گر و مستقل ایجاد کرد .

در خواست صریح نماینده یزد در خبرگزاری خانه ملت نیز با عنوان " لزوم بازنگری در طرح جامع یزد با رویکرد حفظ بافت های تاریخی " تیتر شد و با پیگیری ایشان هفتمین جلسه شورای عالی معماری ایران با حضور وزیر و تعدای از اعضا و نمایندگان خاصی از استان در تاریخ 2/ 5/ 96 برگزار شد و مصوبات خوبی هم حاصل این نشست بوده که ضمن تقدیر از پیگیری مخلصانه جناب موسوی توجه ایشان را به مواردی جلب می کنم:

1-     مصوبات خوب شورایعالی تنها با پیگیری جدی شما به نتیجه خواهد رسید . بنا براین لازم است در مقام نمایندگی مردم شهر برنامه اجرایی مسئولان کشوری و استانی را برای اجرای مصوبات دریافت و به اطلاع عموم برسانید.

2-    متاسفانه افراد و گروه های مختلف از برنامه ثبت جهانی قصد تحقق برنامه های جنبی خود را دارند ، از تلاش برای استاندار شدن تا بهره بردن از منافع مادی این اتفاق .البته این تلاش ها به خودی خود ایرادی ندارد ولی اینکه توسط این شورا نقشی برای اداره کل میراث استان قائل نیستند قابل تأمل و نوعی بی عدالتی و بی انصافی است که باید به آن توجه کرد . البته وقتی رییس جمهور ثبت جهانی را نمی بیند نمی توان از ندیدن میراث استان توسط وزیر مسکن توقع چندانی داشت.

3-    آقای موسوی وقتی شما معاون وزیر بودید کار مطالعات طرح حفاظت بافت یزد شروع شد و درسال 92 در آخرین ماه های دولت نهم با حذف دویست هکتار بافت در استان تصویب شد و بر عکس صحبت های اخیر مدیر کل اسبق میراث این طرح همچنان مرجع تصمیم در شهرداری است و البته مجموعه میراث و مدیران آن به تنهایی و موردی ضوابط خودشان را اعمال می کنند . پس از وزیر بخواهید پس از چهار سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، در جهت حفظ بافت اول به معاون خودش دستور بدهد تا طرح حفاظت را رسما باطل و طرح مناسبی را تهیه کند.

4-    جناب موسوی از وزیر محترم بخواهید از اعضایی که توسط ایشان مورد تقدیر قرار گرفتند احوال طرح تفصیلی یزد را بپرسند ، طرحی که چند سال است در حال تدوین است و متاسفانه هنوز نهایی نشده و پر از ایراد است.

5-    منکر زحمت افراد مورد تقدیر وزیر نیستیم ولی بی انصافی بهار ثبت جهانی را سریع به خزان تبدیل می کند بنا بر این مدیران استان باید بزرگتر فکر و عمل کنند و از اعمال غرض های شخصی با امکانات مختلف دولتی و رسانه در همه ی موارد خود داری و حدی از انصاف را نگه دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا