یزد فردا :معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان این که هم‌اکنون ۶۴۸ بیمار خاص و صعب العلاج در استان به دلیل هزینه‌های بالای بیماری نیازمند کمک خیران هستند، یاداور شد: مردم استان یزد با مشارکت در طرح شفا(کمک به درمان مددجویان) رشد ۱۷ درصدی را در این بخش در سال گذشته قم زدند.

 «محمد حسین جمالپور» با بیان این که فعالیت‌های درمانی این نهاد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف است، گفت: کمیته امداد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می‌کند و مددجویان در قالب این طرح از فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بیمه درمانی نیز شامل مددجویانی است که دفترچه درمانی دارند که در این حوزه تنها مددجویان شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

جمالپور ادامه داد: کمیته امداد پس از تصویب قانون بیمه همگانی به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی چهارگانه بیمه انتخاب شده و پوشش بیمه پایه درمان، مکمل و حمایت همه جانبه از اقشار آسیب پذیر و قشر ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اظهار کرد: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری و سرپایی مددجویان، طرح تغذیه کودکان کمتر از شش سال در بهبود شرایط زندگی مددجویان ارائه می‌دهد .

وی تعداد بیمه‌شدگان تحت حمایت را هشت هزار و 470 نفر اعلام کرد و گفت: 42 میلیارد و 833 میلیون ریال در زمینه هزینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت در سال گذشته پرداخت شده است .

جمالپور با بیان این که هم‌اکنون ۱۲۴ بیمار نیازمند نگهداری تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: ۸۶ بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های هموفیلی، ام اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و همچنین ۵۶۲ بیمار صعب العلاج مبتلا به عوارض شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماری‌های شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم‌ها، اقسام سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند .

وی با بیان این که بیش از دو میلیارد ریال توسط نیکوکاران یزدی در طرح شفا به بیماران تحت حمایت در سال ۹۵ کمک شده است، یادآور شد: طرح شفا طرحی است که براساس آن مردم می‌توانند به عنوان حامی، تامین مالی بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب‌العلاج و پرهزینه که نیازمندی آنها به تایید اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد رسیده است را متقبل شوند؛ به این صورت که حامی متعهد می‌شود به صورت دائم یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند، پرداخت کند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا