در هفته ملی مهارت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با فرمانده قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به نقل از روابط عمومی سازمان اموزش فنی وحرفه ای کشور،  در این دیدار ابتدا سردار فرحی با تاکید بر فرصت دوساله حضور سربازان وظیفه به عنوان آینده سازان ایران اسلامی اظهار داشت: این سربازان با امید به زندگی و تشکیل خانواده ایجاد زمینه های اشتغال برای تمامی عمر وارد عرصه خدمت سربازی می شوند.

وی گفت: تاکیدات فرمانده محترم کل قوا، مقام معظم رهبری برای ایجاد نشاط و مهارت آموزی و تدابیر سردار محمد حسین باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منجر به تشکیل قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح شده است.

 سردار فرحی به اقدامات انجام شده از قبیل مشخص نمودن ارکان کمیته ها نمودار و اساس نامه که با کمک شخصیت ها و اساتید دانشگاه ها اشاره نمود و افزود: در این رابطه نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش درجه یک است .

در ادامه جلسه محمدامین سازگارنژاد اظهار داشت: انتقال مهارت در نیروهای مسلح از واجبات است و در این رابطه در ارتش، تجارب ارزنده ای برای اتقال مهارت به سطوح مختلف وجود دارد .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: باید نیروهای وظیفه نظام را در امر مهارت آموزی ترغیب و تشویق کنیم و برای این امر می توانیم از ظرفیت های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش های مجازی استفاده کنیم . این نظام تشویق و ترغیب عامل بالندگی است و این جوهر آموزش است.

وی گفت : ما برای اجرای آموزش های مهارتی همه را توانمند می کنیم؛ دوره های لازم را برای شما برنامه ریزی کرده و آموزش های لازم را فراهم می نماییم.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی نیروهای مسلح نیز دیدگاه های خود را در این مورد بیان کرد.

  در پایان مقرر شد کارشناسان از سوی هر دو دستگاه، پیش نویس تفاهم نامه ای را با هدف هم افزایی تهیه نمایند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا