یزد فردا : سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد از افزایش مراجعان گرمازدگی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و بر حذف سفرهای شهری غیر ضروری در گرمای تابستان تاکید کرد .

دکتر «احمد دهقان» با اشاره به شرایط گرم استان یزد در فصل تابستان، گفت: در سال جاری 10 نفر از همشهریان بر اثر گرمازدگی به بیمارستان انتقال داده شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.
وی با بیان این که بیشترین مراجعان از ساکنان بومی خود استان بوده‌اند، خاطرنشان کرد: قطعاً رشد گرمازدگی به نوعی می‌تواند بیانگر افزایش میانگین دمای استان نسبت به سال گذشته باشد.
دهقان در ادامه تاکید کرد: بیشتر سالمندان و اطفال در معرض گرمازدگی قرار دارند و سیستم گرمایی بدن آن‌ها به سرعت در اثر گرمای شدید از کار می‌افتد .
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در این باره گفت: با توجه به موقعیت گرم و خشک استان یزد و گرمای طاقت فرسای آن در تابستان تاکید بر حذف سفرهای شهری غیرضروری است .
دهقان در پایان نیز از افرادی که بیش از حد در معرض گرما هستند خواست برای پیشگیری از گرمازدگی مایعات فراوان بنوشند و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات اوج گرما پرهیز کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا