یزدفردا : شهردار تبریز با ارسال پیامی به شهردار یزد، ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد را به شهروندان، شهردار و مدیران شهر دارالعباده تبریک گفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری یزد به دنبال ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، صادق نجفی، شهردار تبریز با ارسال پیامی، این رویداد را به شهردار یزد، شهروندان فرهیخته و مدیران یزدی تبریک گفت و آن را انتخابی بزرگ برای کهن شهر یزد و نقطه عطفی برای مدیریت سخت کوش و معتمد این شهر تاریخی دانست.
صادق نجفی در این پیام یادآور شده است که ثبت بافت تاریخی یزد در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری یونسکو به عنوان نخستین بافت شهری ایران، پیام آور غنای تاریخ، فرهنگ و تمدن دیرین ایران زمین و نوید بخش اعتلای نام آوازه این سرزمین در سطح بین المللی و جهانی است.
    شهردار تبریز خاطرنشان نموده که بی تردید حفظ، مرمت و احیای این آثار و ابنیه تاریخی که جلوه هایی از هنر و معماری با شکوه ایرانی، اسلامی را در خود جای داده است و همچنین معرفی قابلیت ها و زیباییهای این شهر به دوست داران و علاقه مندان فرهنگ و تمدن این دیار در سطح جهانی، کاری بس سترگ است که به یقین تلاش های ارزنده مدیرانی متعهد چون جنابعالی براین آرزو جامه عمل پوشانده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا