یزد فردا : شهردار بافق با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان،‌ گفت: جشن خرما همزمان با فرا رسیدن هفته بافق از ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه با حضور پنج استان کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

 سیدعلی نوروز زاده با اشاره به برگزاری جشن خرما در شهرستان بافق، ‌اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشن معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.
وی افزود: جشن خرما همزمان با هفته ولایت و دومین جشنواره تابستانی و سمپوزیوم مجسمه‌های شنی در این شهرستان برگزار می‌شود.
شهردار بافق در ادامه با بیان این که امسال به عنوان سال حصیر، صنایع دستی و زیرانداز با محوریت حصیر معرفی شده است، ‌ تصریح کرد: جهت احیای این صنعت و محصولات جانبی درخت خرما در انتهای جشنواره تابستانی و سمپوزیوم مجسمه‌های شنی جشن خرما در هفته بافق برگزار می‌شود.
وی ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه را هفته بافق دانست و بیان کرد: از پنج استان کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان که محصولاتی از خرما دارند برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است .
نوروززاده عرضه انواع خرما، فرآورده های خرما و محصولاتی که از الیاف و برگ درخت خرما با محوریت حصیر تولید می‌شود را از جمله ویژگی‌های این جشن عنوان کرد و ادامه داد: جشنواره تابستانی بافق گستره شهرستانی دارد و در کمپ‌های گردشگری و در اماکنی که مزیت گردشگری دارند برگزار می‌شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا