یززدفردا :مهندس حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد در برنامه "رودررو" :مدیریت رفت روب و جمع آوری پسماند و همچنین نظارت را از وظایف مناطق شهرداری دانست و این حوزه را در نظارت  عالیه و تدوین راهبردها و برنامه ریزی دراز مدت دخیل دانست .

وی مهمترین وظیفه سازمان پسماند را آموزش عمومی دانست و افزود "سازمان پسماند مهمترین وظیفه است آموزش مردم در جهت کاهش تولید پسماند است و هرچه در کاهش تولید پسماند موفق باشیم قطعا در مدیریت آن نیز موفق ترعمل خواهیم کرد .

معاون خدمات شهری شهرداری یزد بهترین راه کاهش تولید پسماند را تفکیک پسماند از میداء دانست و خاطر نشان کرد "در حال حاضر  10 تا 11تن پسماند را از مبدا در شهر یزد تفکیک می شود  که قدم مثبتی است .

مهندس صالحیان با اشاره  به اینکه کارگاههای بازیافت همانند قارچ در یزد سبز شده است افزود:اکثر این کارگاهها  توسط اتباع بیگانه اداره می شوند شهرداری یزد در جهت ساماندهی اینگونه کارگاهها در نظر دارد تا   شهرک بازیافت را با وسعت دویست هکتار  اجداث کند .

معاون خدمات شهری شهرداری یزد نظارت بر تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی را جزو وظایف این حوزه معاونت خدمات شهری دانست و افزود:هفت نقطه از محل های تخلیه غیر مجاز خاک و نخاله در اطراف شهر شناسایی و به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده است و با هماهنگی راهنمایی و رانندگی با تخلفات برخورد می شود .

وی در ادامه افزود:در زمان صدور پروانه ساختمان با توجه به گودبرداری ها ،خاک و نخاله ها ی ایجاد شده مدیریت می شود .

مهندس صالحیان افزود:پسماند خانگی  شهریزد  روزانه حدود 320 تا 330 تن است که در ایام عید بعضا 500 تن هم خواهد شد

صالحیان افزود::کارخانه کمپوست مدتی در ایام عید راه اندازی شد و به علت آتش سوزی درحال تعمیر است و انشالله با راه اندازی مجدد آن د بازیافت پسماندهای خانگی استفاده خواهد شد .


وی یکی دیگر از امور پسماند را پسماند پزشکی و بیمارستانی دانست و افزود:طبق قانون مدیریت پسماند، مدیریت امحاء این گونه پسماند ها به عهده تولید کننده است و به علت عدم توان تولید کنندگان در یزد ، سازمان پسماند در این زمینه کمک و همراهی کرده و با اختصاص سایت مخصوص آنها را جمع آوری و دفن می کند .

مهندس حسین صالحیان در ادامه افزود :بی خطر کردن پسماندهای بیمارستانی نیز به عهده تولید کننده است که متاسفانه تا کنون اقدام نشده که با همکاری مدیریت درمان استان پیگیر موضوع بوده و قول همکاری داده شده است  .

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد توجه به عمق محلات را در برنامه های آتی این حوزه دانست و افزود:شهرداری یزد از کوچه های آشتی کنان تا مرکز شهر همه جا در برنامه های نظافت و رفت روب شهری قرار داده و امیدواریم مردم در تمام زمینه ها شهرداری را یاری دهند .

قسمت دوم رودررو با مهندس حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد را در زیر ببینید:




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا