به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ رحمت‌اله مه‌آبادی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در جلسه هماهنگی حج تمتع ۹۶ در نخستین دوره آموزشی مدیران فرودگاه‌های کشور در تهران گفت: حج امسال، حج خاصی است و باید تلاش کنیم به بهترین نحو به انجام برسد. سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب و دولت برقراری حج است.


وی ادامه داد: عملیات اعزام و پذیرش حجاج در تمتع سال ۹۴ برای ما بسیار آبرومند بود. در آن سال فرودگاه‌های مشهد، امام خمینی (ره) و اصفهان به بهترین نحو کار کردند.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعزام حجاج در حج تمتع سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: عربستان سعودی قصد دارد ۵۰ درصد پروازهای خود را به ۳۰ درصد کاهش دهد و امکان دارد که تمام پروازهای داخلی ما نیز به هما اختصاص یابد.
مه‌آبادی اظهار داشت: شاید برای اعزام حجاج تمتع امسال از هواپیماهای با بدنه باریک استفاده شود.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تجارب سفرهای حج در سال‌های گذشته گفت: ما باید تمام دیدگاه‌های مدیران حج را در نظر بگیریم و اطلاع‌رسانی‌ها را به صورت مشترک انجام دهیم. سال گذشته در زمینه اطلاع رسانی ما از سازمان حج سبقت گرفتیم و این سازمان سایت ما را به عنوان سایت مرجع حج معرفی کرد.
وی افزود: بحث سطح خدمات ویژه نیز نخستین بار از حج آغاز شده که بسیار خوب و مثبت بوده است؛ مانند پیامک‌اطلاع‌رسان ما در حال تقویت شدن است.
مه‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌پروازهای حج از فرودگاه‌های ایران از تاریخ سوم مردادماه و نخستین پرواز حجاج در تاریخ ۹ مرداد انجام می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا