یزد فردا: مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد گفت: بیش از ۳۰ گروه جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

 علی پور میرزایی، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اهمیت  و برکات برگزاری اظهار کرد: حضور در اردوی جهادی در گرمای تابستان و با هدف خدمت به  محرومین، از زیباترین مصادیق  آتش به اختیار جوانان انقلابی است و دانشجویان بسیجی با حضور در این اردو های جهادی فرمان آتش به اختیار مقام معظم  رهبری را معنا می کنند.
وی با بیان اینکه در تابستان جاری حدود۳۰ گروه جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان یزد به مناطق محروم داخل و خارج استان اعزام می شوند افزود: اردو های جهادی دانشجویی از هفته گذشته با اعزام ۷ گروه دانشجویی از دانشگاه های میبد به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرستان بهاباد آغاز شده است.
پور میرازیی ادامه داد: گروه‌های اعزامی از استان  یزد در حوزه‌های سلامت، بهداشت، کارآفرینی و اشتغال زایی، عمران و فرهنگی در نقاط محروم  به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه  خوشبختانه استقبال از این اردوها در میان دانشجویان در حال افزایش بوده و اکثر دانشگاه های استان حداقل یک گروه جهادی تشکیل دادند تصریح کرد: با پایان اردو های جهادی در فصل تابستان ارتباط دانشجویان با روستا ها و مناطق محروم قطع نمی شود و دانشجویان در قالب طرح تداوم اردو های جهادی در طول سال به این مناطق اعزام خواهند شد.
پورمیرزایی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی به این حرکت مقدس اظهار کرد: به منظور توانمندسازی دانشجویان در عرصه های مختلف و ارائه خدمات متناسب با نیازهای روز مناطق محروم؛ از اواخر سال گذشته قرارگاه جهادی شهیدمحمدخانی با همت و همیاری جمعی از نخبگان جهادی فعالیت خود را آغاز کرده است.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی اضافه کرد: این قرارگاه دانشجویی با مشخص کردن مناطق هدف برای خدمت رسانی در صدد است با سازماندهی  گروه های جهادی داوطلب، خدماتی منسجم تر و هدفمند تری در این مناطق ارائه نماید.
پورمیرازیی از روستای های محروم و کمتر توسعه یافته شهرستان های بهباباد، ابرکوه و هرات و مروست به عنوان مناطق هدف گروه های جهادی نام برد و یاد اور شد: علاوه بر مناطق داخل استان تعدادی از گروه های جهادی به مناطق محروم خارج استان از جمله مناطقی در استان کرمانشاه و خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: در نظر داریم گروه های جهادی در عرصه های جدید مانند آسیب های اجتماعی، فعالیت در حاشیه شهر، ارائه خدمات به مهاجرین و اتباع و انجام خدمات عام المنفعه و خیریه در حوزه شهری ورود و نقش آفرینی کنند، که لازمه ی این امر مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی به ویژه اساتید و نخبگان است.
پورمیرزایی گفت: حضور دانشجویان در این اردوها دارای برکات فراوانی ابتدا برای خود دانشجو و سپس برای مردم مناطق محروم است، این اردوها باعث آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با واقعیات جامعه و معضالت اصلی کشور و نیز تقویت روحیه عدالت  طلبی و مطالبه گری در آنها می شود و از طرفی موجب ارتقا اعتماد به نفس و روحیه کار و تلاش در مردم  شریف مناطق محروم می شود.
یادآور می شود دانشجویان و جوانان علاقه مند به شرکت در اردوهای جهادی تابستان  و همکاری با قرارگاه جهادی شهید محمد حسین محمد خانی می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این قرارگاه به نشانی q-hajammar.ir و یا کانال تلگرامی این مجموعه با آدرس  https://telegram.me/Q_Hajammar مراجعه کنند.
منبع: بسیج دانشجویی یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا