یزد فردا: مدیرکل بهزیستی استان یزد از وجود ۱۵ مرکز سالمندی در این استان خبر داد و گفت: این مراکز به سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

جلیل عفتی امروز در مراسم افتتاح پروژه های بهزیستی در شهرستان اردکان به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: استان یزد نیز به تبع استان یزد به تدریج به سمت افزایش جمعیت سالمندی پیش می رود و این روند، برنامه ریزی برای ارائه خدمات به سالمندان را ضروری می کند.

وی عنوان کرد: سالمندان هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ روحی و روانی نیازمند خدمات متنوعی هستند بنابراین برای ارائه خدمت به این قشر نیازمند همراهی و مشارکت خانواده های آنها هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: یکی از اصلی ترین نیازهای سالمندان، ارائه خدمات تخصصی درمانی به آنها است که در این راستا هفت بخش بستری شبانه روزی در استان یزد برای آنها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این بخش ها در مجموع ۹۰۰ تخت پیش بینی شده تا خدمات با سرعت و کیفیت بیشتری به سالمندان ارائه شود.

عفتی ادامه داد: ایجاد مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندی نیز در راستای نگهداری از سالمندان صورت گرفته اما به دلیل اینکه در مراکز روزانه سالمندان در کنار خانواده خود زندگی می کنند و تنها ساعتی از روز را در این مراکز می گذرانند، مورد استقبال بیشتر سالمندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وجود این مراکز علاوه بر اینکه نیازهای بهداشتی، درمانی، تفریحی، معنوی و روحی و روانی آنها را تامین می کند، عنصر مهم خانواده را نیز در کنار آنها حفظ می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا