یزد فردا :جلسه هیات امنای دانشگاه یزد در محل وزارت علوم برگزار شد و حاضرین ضمن استماع گزارش روسای دانشگاه های یزد، اردکان و میبد؛ نسبت به راه اندازی "پژوهشکده میراث جهانی یزد" و توسعه رشته های تحصیلی بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای منطقه بحث و تصمیم گیری کردند.


محمدرضا تابش گفت: با توجه به ثبت بافت قدیم شهر یزد به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو، دایر کردن "پژوهشکده میراث جهانی یزد" در دانشگاه یزد به تصویب رسید.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد با اشاره به توصیه هیات امنا به ضرورت توجه دانشگاه‌های استان به جهت گیری آینده و افق‌های دور در آموزش عالی گفت: مقرر گردید مطالعه جامعی برای توسعه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های استان یزد با توجه به آمایش سرزمینی و ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای و ملحوظ داشتن برنامه‌های توسعه‌ای استان انجام شود تا توسعه دانشگاه در جهت رفع مشکلات و نیازهای استان و الگویی برای کشور باشد.
وی همچنین عنوان داشت: بنا به پیشنهاد مشترک امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان میبد، هیات امنا مصوب کرد تا نام "دانشگاه آیت الله حائری میبد" به "دانشگاه میبد" تغییر باید.
در ادامه این جلسه، روسای دانشگاه‌های یزد، اردکان و میبد به بیان اهم فعالیت‌ها و عملکرد خود پرداختند و به ابهامات و سوالات اعضای هیات امنا پاسخ دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا